Integrarea tehnologiei OpenAI în Bing ajută motorul de căutare al Microsoft să concureze mai bine Google

Vizitele paginilor prin intermediul Bing au crescut cu 15,8% de când Microsoft a dezvăluit versiunea sa bazată pe inteligenţă artificială, pe 7 februarie, în comparaţie cu o scădere de aproape 1% pentru motorul de căutare Google, deţinut de Alphabet, arată datele până pe 20 martie.

Cifrele sunt un semn timpuriu al avansului pe care producătorul de Windows l-a luat în cursa sa rapidă cu Google pentru dominaţia AI generativă, datorită tehnologiei din spatele ChatGPT, chatbot-ul viral pe care mulţi experţi l-au numit ”momentul iPhone” al AI.

Ele subliniază, de asemenea, o oportunitate rară pentru Microsoft de a face incursiuni pe piaţa de căutare de peste 120 de miliarde de dolari, unde Google a fost jucătorul dominant timp de decenii, cu o cotă de peste 80%.

Gil Luria, analist la D.A. Davidson & Co, a spus că se aşteaptă ca Bing să câştige cotă de piaţă în căutari, în următoarele luni, mai ales dacă Google continuă să întârzie integrarea AI generativă în produsul său.

În timp ce Bing AI este disponibil pentru majoritatea utilizatorilor din întreaga lume din februarie, Google a început lansarea publică a chatbot-ului său Bard abia marţi.

”Bing deţine mai puţin de o zecime din cota de piaţă a Google, aşa că chiar dacă atrage 1% sau 2% dintre utilizatori, va fi benefic material pentru Bing şi Microsoft”, a spus Luria.

Descărcările de aplicaţii pentru Bing au crescut, de asemenea, de opt ori la nivel global, după integrarea AI, potrivit companiei de cercetare a aplicaţiilor Data.ai.

Descărcările pentru aplicaţia de căutare Google au scăzut cu 2% în aceeaşi perioadă, arată datele.

Cu toate acestea, unii analişti au spus că Google, care la începutul anilor 2000 a detronat liderul de atunci Yahoo pentru a deveni jucătorul dominant de căutare, ar putea depăşi eşecurile timpurii pentru a-şi menţine poziţia de lider.

”Algoritmul de clasare al Google poate avea un avantaj competitiv faţă de cel al concurenţilor”, a spus Yongjei Jeong, analist la Mirae Asset Securities din Coreea de Sud, referindu-se la modul în care algoritmul Google l-a ajutat să învingă Yahoo Search.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed