Iohannis, la deschiderea unui ciot de autostradă: “Mie trebuie să-mi promiteți ceva”

Dintre cei 438 de km, cât ar trebui să aibă autostrada Transilvania, autorităţile au mai dat 18 în folosinţă. Este un tronson a cărui construcţie a început acum patru ani şi a costat peste 400 de milioane de lei.

Invitat la inaugurare, şeful statului l-a întrebat pe constructor, când va fi gata şi următoarea porţiune din autostradă. “Pas cu pas’’, a fost răspunsul, care, cel mai probabil, nu i-a plăcut.

Cei 18 kilometri daţi în folosinţă în prezenţa oficialilor nu fac legătura cu tronsonul deja deschis dintre Turda şi Cluj Napoca.

Președintele a avut chiar un dialog inedit cu un reprezentant al companiei de construcții.

Iohannis: “Deci când terminaţi voi până la Câmpia Turzii?”

Reprezentantul firmei Straco: “Sperăm anul viitor.”

Iohannis: “Nu cu speraţi. Mie trebuie să-mi promiteţi ceva.”

Reprezentantul firmei Straco: “Să o luăm pas cu pas, domnule preşedinte.”

Un singur kilometru din acest drum costă 25 de milioane de lei. Iar întârzierea cu care s-a lucrat a fost pusă pe seama construcţiilor şi a pasajelor peste râul Mureş.

Klaus Iohannis, preşedinte României: “Trebuie să lucrăm mai repede, trebuie să ne ţinem de termene şi trebuie să avansăm mult mai repede cu lucrările de infrastructură”.

În Mureş, cel mai important nod al autostrăzii din judeţ, cea care leagă lotul Câmpia Turzii cu Chețani, se lasă aşteptat de ani de zile. Vineri constructorul a primit un nou termen de finalizare pentru cei 17 kilometri de şosea.

Ludovic Orban, primul ministru: “Vă spun clar mobilizare pentru finalizare, dacă până în 1 iunie nu va fi gata căutam alt constructor”.

Proiectul de construcţie al autostrăzii Transilvania a pornit în urmă cu 18 ani, însă este departe de a fi finalizat.

Între timp, pe lotul 2 al autostrăzii A10, care leagă Alba Iulia Nord de Aiud, constructorul a început să scoată balastul stabilizat. Turnat în urmă cu doi ani, acest strat a fost afectat de infiltraţii pe o porţiune de un kilometru.

Aşa că utilajele lucrează acum de zor să scoată ce s-a făcut în 2018. De suferit au şoferii care tranzitează zona şi sunt nevoiţi să circule bară la bară la orele de vârf.

Autostrada Sebeș-Turda are 70 de km, iar celelalte două loturi au fost date în folosinţă în anul 2018. Primul lot de la Sebeş la Albă Iulia Nord are 17 km, iar lotul doi de la Albă Iulia la Aiud măsoară 24 de km.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed