Just Eat Takeaway.com măreşte comisionul impus restaurantelor pentru serviciile sale

”Pot confirma că mărim comisioanele pentru prima dată în cinci ani, pe anumite pieţe europene, ca răspuns la accelerarea inflaţiei şi creşterea costurilor operaţionale”, a spus un purtător de cuvânt.

O excepţie notabilă este piaţa britanică, unde Just Eat concurează cu Deliveroo şi Uber Eats.

Acţiunile Just Eat Takeaway, care au scăzut cu peste 60% în acest an, au închis luni în declin cu 0,1%, la 18,30 euro pe unitate.

Un purtător de cuvânt al asociaţiei olandeze pentru restaurante şi hoteluri, KHN, a declarat că a primit doar câteva plângeri de la membrii săi cu privire la comisioanele mai mari ale Takeaway, care apar pe măsură ce restaurantele se confruntă cu costuri mai mari din cauza inflaţiei, care ân luna mai a fost de 8,1% în zona euro.

Când restaurantele cresc preţurile, comisioanele bazate pe un procent din dimensiunea comenzii cresc proporţional.

”KHN vede că, din cauza poziţiei dominante a platformelor, companiile de agrement nu se pot mişca liber”, a spus acesta, invocând un nivel ridicat de dependenţă de platformele de vânzări.

Un purtător de cuvânt al Uber Eats din Germania a declarat că compania ”nu plănuieşte nicio modificare a taxei de serviciu pentru restaurante în acest moment”.

Un purtător de cuvânt al Deliveroo a declarat că nu poate comenta imediat. Delivery Hero din Germania, care deţine un pachet majoritar de acţiuni în compania de livrare de alimente Glovo, cu sediul central în Barcelona, ​​a refuzat să spună dacă a mărit recent comisioanele pe pieţele sale.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed