La fiecare maşină nouă vândută sunt aduse în ţară 11 second-hand-uri

Cele mai multe înmatriculări sunt reprezentate de marca Dacia (1.461 de unități), în creștere cu 15,6% față de ianuarie 2013, pe locul secund poziținându-se Skoda cu 456 de uniți, un plus de 46%. Podiumul este întregit de Volkswagen, cu 434 de uniți, iar pe locul IV se află Ford cu 429 de mașini, număr aproape dublu comparativ cu prima lună a anului trecut.

 

Conform datelor oficiale, parcul auto naţional din România ajunsese, la finele anului 2012, la 5,71 milioane de unităţi, în creştere cu 26,8%, comparativ cu 2007, peste jumătate dintre autovehicule fiind maşini mai vechi de 10 ani.

 

Pe de altă parte, vicepreşedintele Grupului Dacia Renault şi preşedinte al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România, Constantin Stroe, a declarat că piaţa auto din România este una catastrofală, la ora actuală fiind aduse în ţară 11 autovehicule second-hand la fiecare maşină nouă vândută.

 

”Piaţa auto din România o calific drept catastrofală. A avut o involuţie – şi nu mă feresc de cuvinte care pot să deranjeze – de la 315.000 de automobile în 2007, la o cădere de 68.000 în 2013. Cei doi producători de automobile – Dacia Renault şi Ford – au vândut în România anului 2013 doar 20.000 de automobile dintr-o producţie totală de 410.000 de unităţi. Matematic, asta înseamnă 5% din total, deci aproape că n-au vândut nimic. În acelaşi an 2013, s-au importat 221.000 de automobile second-hand – şi vorbim despre o situaţie catastrofală, care nu mai poate continua. Practic, la un automobil nou vândut în România, s-au adus 11 automobile second-hand. Producţia de automobile uşoare în România a ajuns, de la un volum total de 241.000 unităţi, în 2007, la peste 410.000 în 2013”, a spus Stroe, în cadrul unui atelier de specialitate organizat la Forumul de afaceri ”Franţa – Europa de Sud-Est”.

 

În ceea ce priveşte exporturile, reprezentantul Dacia a menţionat că lucrurile au stat foarte bine, în top figurând Franţa, Germania şi Algeria.

 

”Exportul a avut o evoluţie foarte interesantă. S-au exportat de la 16.000 de autovehicule, în 2004, la 362.000, în 2013, din gama Ford şi Dacia Renault. Dacia a exportat aproape 300.000 de automobile (93% din producţie), primele pieţe fiind Franţa, Germania, Algeria şi Turcia. România e pe locul 11 în acest top. Nu s-a mai văzut nicăieri în lume ca o fabrică de automobile să vândă pe piaţa proprie volume atât de mici, cum se întâmplă la noi. Ford a exportat aproape toată producţia”, a afirmat Constantin Stroe.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed