La noi profesorii fac grevă, în Anglia se predau lecții în realitatea virtuală

0

”Școala metavers” din Anglia, o alternativă la orele de studiu în bănci. Și nici nu se închide din cauza grevei.

În Marea Britanie, o ”școală metavers” oferă lecții în realitatea virtuală. În locul cărților și caietelor, elevii au parte de experiențe foarte interesante cu ochelarii de realitate virtuală, scrie TVR.

Elevii consideră că orele de curs sunt mult mai interesante, asta pentru că pot învăța despre planete și despre corpul uman, de exemplu, așa cum nu au putut până acum. În această „școală metavers”, în locul cărților și caietelor, elevii folosesc ochelari de realitate virtuală.

La lecția de astronomie în clasa de realitate virtuală a școlii Reddam House, din Anglia, elevii nu doar că văd planetele în locul lor obișnuit, dar le pot chiar coborî în curtea școlii să le studieze îndeaproape. Echipați cu ochelari de realitate virtuală, adolescenții au îmbrățișat această nouă formă de studiu care, spune profesoara Ioana Dragomir, a dat roade imediat.

”Elevii acumulează informaţii la un nivel fantastic. După ce văd ceva, ţin minte. În plus, înţeleg mai bine dacă pot manipula un obiect. Îl văd pe toate părţile, văd cum funcţionează şi ce face. În acest fel obţin o înţelegere mai profundă”, a spus Ioana Dragomir, profesoară la Reddam House.

Și lecția de anatomie este cu totul diferită de cea obișnuită în care elevii se bazează pe fotografiile din manuale și cel mult o machetă. Șansa de a manipula o inimă umană și de a o vedea îndeaproape s-a dovedit foarte revelatoare.

”Ora de ştiinţă a fost grozavă. Mi-a plăcut mult că am putut să mişc aşa cum vrut inima umană, lucru pe care la o oră normală nu aş fi putut să-l fac”, a spus o studentă.

„La o oră obişnuită dacă era adusă aici o inimă de om nici nu m-aş fi putut apropia de ea. Dar în metavers, în aceste ore, nu simţi că ai ceva în mână chiar dacă într-un fel ai”, a precizat un alt student.

Această așa numită școală în metavers este inițiativa Inspired Education Group, un furnizor internațional de școli private. Iar realitatea virtuală este benefică oricărui tip de lecție.

”Chiar la ora de limbă străină întotdeauna a fost important jocul pe roluri în care elevii stau faţă în faţă şi conversează. Acum, însă, îi putem duce într-un restaurant franţuzesc sau în cabinetul unui medic german şi aşa sunt mai implicaţi în acea experienţă şi asimilează mai bine”, a explicat Nathan O’grady, şeful proiectului Inspired Metavers.

Acest proiect pilot este accesibil de oriunde din lume, iar școala în metavers este geamănul digital al unei instituții reale: impresionanta clădire victoriană ce adăpostește școala Reddam din sud-estul Angliei.

”Şcoala Metavers este un geamăn digital, o copie fidelă în realitate virtuală a acestei clădiri şi unde se adună elevi din toată lumea care învaţă în realitate virtuală”, a spus Ashley Harrold, directorul şcolilor în realitate virtuală.

La această oră, în proiect sunt implicați 70 de mii de elevi. În Europa, școala în metavers, are parteneriate cu instituții din Marea Britanie, Elveția, Spania, Portugalia, Italia, Belgia și Letonia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.