Lafarge a înregistrat în 2009 o scădere a vânzărilor pe piaţa românească de 34% (VIDEO)

Afacerile din regiunea Europei Centrale şi de Est au adus grupului Lafarge un profit operaţional în scădere cu 56% în 2009, de 262 milioane de euro. Impactul negativ provocat de fluctuaţiile de curs valutar au tăiat din profitul grupului 90 milioane de euro. Producătorul francez notează că ţările în care cursul de schimb a afectat afacerile cu materiale de construcţii au fost România, Rusia şi Polonia.

La nivelul întregului grup, Lafarge a raportat anul trecut un profit net de 736 milioane de euro, cu 54% mai puţin decât în 2008. Cifra de afaceri a scăzut cu 17% în 2009, până la 15,8 miliarde de euro. Grupul Lafarge nu oferă, însă, detalii referitoare la rezultatul sau cifra de afaceri aferente activităţii din România.

Piaţa de ciment din România este dominată de trei mari producători, HeidelbergCement, Holcim şi Lafarge. Vânzarile de agregate ale Holcim s-au diminuat în 2009, ca volum, cu 20-25%, iar cele de betoane cu 55%. Compania estimează ca în 2010 livrările celor două produse vor stagna. 2009 a fost primul an în care consumul de ciment a scăzut, după zece ani de creştere puternică.

Urmareste pe Money WebTV toate stirile video si emisiunile The Money Channel

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed