Lanţ de magazine de bijuterii de lux: Vânzările de verighete au crescut vara aceasta cu 85%, iar cele de inele de logodnă cu 40%, faţă de anul trecut. Românii au cheltuit în medie pentru un inel de logodnă dublu faţă de anul trecut

„Teilor, lanţul de magazine de bijuterii de lux cu prezenţă în regiunea Europei Centrale şi de Est, raportează pentru piaţa din România o creştere de 85% a vânzărilor de verighete şi o creştere de 40% a vânzărilor de inele de logodnă pe perioada de vară, între 1 iunie şi 30 septembrie 2021, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut”, arată compania.

 Conform companiei, pe lângă creşterea numărului de piese vândute, românii preferă să investească în piese cu o valoare mai ridicată. Prin urmare, în 2021, clienţii Teilor au cheltuit în medie cu 95% mai mult pentru verighete şi cu 70% în plus pentru inele de logodnă comparativ cu anul 2020.

„După un an 2020 dificil, putem spune că în 2021 am asistat la o vară a iubirii. Am observat o creştere de două cifre a cererii atât pentru verighete, cât şi pentru inelele de logodnă, deoarece datorită relaxării restricţiilor, cuplurile au fost dornice să meargă mai departe cu planurile lor legate de nuntă. În acest an, avem parte de clienţi care îşi majorează bugetul atât pentru inelele de logodnă cât şi pentru verighete şi ne aşteptăm ca această tendinţă să continue în următorii ani, deoarece cuplurile tinere preferă să investească în piese unice, dar în acelaşi timp eterne”, a declarat Anda Jurcă, group sales director în cadrul Teilor, care a precizat că un alt motiv care a generat creşterea vânzărilor a fost că lanţul de magazine a oferit clienţilor un diamant gratuit pentru verighete.

În 2021, românii cheltuie în medie pentru un inel de logodnă aproape dublu comparativ cu 90% din salariul mediu pe economie, în 2020. În ceea ce priveşte achiziţionarea unui inel de logodnă, aproximativ 75% dintre bărbaţi aleg singuri inelul de logodnă, procentul scăzând în ultimii ani, deoarece există o tendinţă în creştere în cadrul cuplurilor de a alege inelul împreună.

„Tot mai multe femei au început să îşi aleagă singure inelul de logodnă, partenerul fiind implicat în realizarea achiziţiei şi păstrând ca surpriză doar momentul propunerii. În 2021, cel mai căutat inel de logodnă a fost cel cu diamante fancy cuts, adică un inel cu un diamant tăiat într-o altă formă decât cea rotundă. Cele mai populare modele în România rămân solitaire şi princess cut, dar compania a observat o cerere tot mai ridicată pentru inele cu smarald şi diamante ovale”, spun reprezentanţii magazinului.

În ceea ce priveşte clienţii, compania a remarcat, de asemenea, că aceştia aleg să investească mai mult în achiziţionarea de verighete, fiind remarcată o creştere de la 80% din salariul mediu în 2020, la 88% în 2021. În ceea ce priveşte verighetele, acestea sunt alese de cupluri împreună, dar decizia privind stilul verighetei este în general luată de femei. Din perspectiva tendinţelor, clienţii mai tineri nu mai optează pentru seturi de acelaşi fel pentru verighete, ci în schimb femeile preferă să aleagă verighete de tip eternity, în timp ce bărbaţii aleg verighete care reprezintă cel mai bine stilul şi caracterul lor. Din ce în ce mai mulţi clienţi se îndepărtează de verighetele clasice şi aleg o pereche cu un design simplu şi cu o combinaţie de aur alb şi roz.

De asemenea, dacă în urmă cu 5 ani, românii cumpărau bijuterii în medie de 1,2 ori pe an, în 2021, media a atins 3,5 achiziţii pe parcursul anului.

„Există, de asemenea, o cerere în creştere pentru bijuterii de lux, deoarece clienţii sunt mai hotărâţi decât înainte să cumpere din România şi nu din afara ţării, datorită diversităţii colecţiilor existente la nivel local, precum şi calităţii bijuteriilor, indicând astfel că România a trecut în categoria unei pieţe mature pe segmentul bijuteriilor”, adaugă ei.

Teilor deţine cel mai mare lanţ de bijuterii de lux din România având 55 de magazine fizice, dintre care şase sunt Teilor Exclusive. Până la finalul anului 2021, reţeaua va ajunge la 61 de magazine, dintre care 53 în România, patru în Polonia, trei în Bulgaria şi unul în Ungaria, compania vizând o cifră de afaceri de 230 de milioane de lei, cu 64% mai mult faţă de anul 2020, când au fost realizate venituri de 140,4 milioane de lei.

Teilor are în vedere investiţii de 30 de milioane de lei pentru extinderea reţelei sale de magazine până la finalul anului.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed