Litoralul românesc se reinventează

Litoralul românesc se reinventează

Litoralul românesc păstrează trendul ascendent, numărul rezervărilor pentru primele două luni crescând, în medie, cu 25% față de perioada similară a anului trecut, scrie Forbes România.

Litoralul românesc se reinventează

În 2024, jucătorii din industrie mizează pe inovații și reinventare, pe lângă implicarea OMD-urilor din zonă, pentru dezvoltarea și punerea în valoare a stațiunilor de la Marea Neagră.

În 2023, industria turismului din România a reprezentat 4,19% din PIB-ul țării, față de 2,98% cât a avut pondere în 2019, considerat an de referință pentru turism. În același timp, România a depășit anul 2019 cu 0,28% în ceea ce privește sosirile în unități clasificate de cazare, conform datelor Institutului Național de Statistică (INS).

„Riviera Românească se pregătește să-și arate farmecul. Ne propunem să insuflăm încredere vizitatorilor și să-i încurajăm să aleagă litoralul românesc”, declară Enache Bucovală, președintele OMD Județul Constanța.

„Riviera Sud va fi un brand, va avea o personalitate și își va chema acei clienți care se simt foarte bine aici. Evenimente avem, capacitate de cazare avem , infrastructura se dezvoltă, avem un aeroport internațional, avem aeroportul de la Kogălniceanu, va fi bucata de autostradă cât de curând, astfel încât să ocolim blocajul de la Eforie, dar avem brandul, poziționarea. Avem autorități locale, turoperatori, agenții de turism, de evenimente, hoteluri – suntem toți aici pentru turist. Și vrem să trecem de la 1,5 milioane de turiști pe litoral la 2 milioane. Și de la foarte puțini turiști străini la foarte mulți. Din 304 hoteluri care sunt deschise la 1 iunie, 56 au serviciu de shuttle bus pentru turiștii străini, care poate părea prematur, dar arată viziune. Va fi nevoie să facem transferuri de la și spre aeroport, Pentru mine, aceste hoteluri care și-au pus serviciul de shuttle bus în ofertă astăzi e un motiv de optimism pentru viitor”, a subliniat Adrian Voican, vicepreședinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT).

Mamaia și Mamaia Nord sunt în fruntea topului stațiunilor preferate de turiști, urmate de Eforie Nord, Venus, Neptun-Olimp, Jupiter, Saturn, Cap Aurora, Costinești, Vama Veche, Eforie Sud, Techirghiol, Mangalia.

”Stațiunea Mamaia este o stațiune care se dezvoltă în continuare, cu toate că uneori se crede că nu. Urmează să se deschidă în Mamaia trei hoteluri de patru stele, un hotel de lanț internațional, Crowne Plaza. În ultimii doi ani de zile s-au renovat hoteluri de trei și de patru stele aici la Mamaia și în continuare sunt investiții noi pentru a acorda facilități și o bunăstare turiștilor care vin în destinația Mamaia Constanța. În stațiunea Mamaia, pe lângă investițiile care se desfășoară în momentul de față, trebuie precizat faptul că ne dezvoltăm și pe zona de wellness și wellbeing, deoarece hotelul Siret din Mamaia este primul hotel în care o astfel de bază și-a deschis porțile, în completarea celorlalte hoteluri în care se oferă facilități de acest tip prin spa-uri și piscine interioare, locuri în care inclusiv pe perioada iernii am avut turiști. Puțini, ce-i drept, însă sperăm ca printr-o politică comună a noastră, ca OMD-uri, ca federație, împreună cu partenerii și Ministerul, să găsim soluția prin care sezonul estival să se extindă. Este o dorință a noastră de foarte mult timp, în momentul de față, presimt că putem face ceva, având în vedere că și factorii locali sunt implicați”, a explicat Sebastian Puznava, vicepreședinte OMD Mamaia Constanța, despre investițiile care sunt în derulare și strategia care urmărește atragerea de turiști și în extrasezon.

La rândul său, George Măndilă, președinte al OMD Mamaia Constanța, a reiterat același punct de vedere, subliniind că „trebuie încurajată dezvoltarea staţiunii şi pe timp de iarnă”.

Pe litoral sunt disponibile în acest an 4.000 de unități de cazare clasificate, conform Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, cu 155.927 de locuri de cazare, în creștere cu 15% față de 2023. Acestea reprezintă 25% din numărul total de locuri din România. Autoritățile și operatorii din industrie își propun, printr-un parteneriat public – privat, să promoveze litoralul românesc atât în rândul turiștilor români, cât și a celor străini, prin oferirea de programe și facilități care să crească atractivitatea și accesibilitatea zonei.

Astfel, jucătorii din industria hotelieră continuă să investească în unitățile de cazare și în facilități care să le ofere turiștilor experiențe la un nivel superior, care să-i determine să aleagă litoralul românesc ca destinație de vacanță. Față de 2023, numărul de hoteluri pe litoral a crescut, ajungând la 387 față de 292, cu următoarele clasificări: opt hoteluri de 5, 81 de 4, 210 de 3, 73 de 2 și 15 de 1*.

Anul acesta, reprezentanții industriei remarcă un aspect important: turiștii sunt mai atenți la bugetul alocat pentru vacanță și la raportul calitate/preț, preferând unități clasificate superior, cu facilități suplimentare.

Sezonul debutează cu noutăți, atât în Constanța, cât și în stațiunile din nordul și sudul litoralului. Pentru cei care preferă o cazare în Constanța, în centrul vechi al orașului, în curând se va deschide hotelul Lupa by Bueno, cu 32 de camere. Hotelul are un punct de atracție unic: vestigiile vechii cetăți Tomis, aflate sub clădire, au fost integrate în designul hotelului și sunt vizibile în zona restaurantului. Tot în două săptămâni se va deschide și primul hotel de lanț de pe litoral, Ibis Styles Venus, în urma unui proces extins de renovare și modernizare. Hotelul este operat în sistem de franciză de compania Paradis Hotels&Resorts, al cărei proprietar este Aurelian Marin. Unitatea va avea 172 de camere, iar reprezentanții hotelului susțin că unul dintre punctele sale forte va fi designul de inspirație tropicală, care se regăsește inclusiv în zona piscinei exterioare.

Statisticile arată că strategia hotelierilor și investițiile numeroase se dovedesc un pariu câștigător. Numărul turiștilor care preferă să-și petreacă vacanța pe litoral a crescut atât în 2023, cât și în primele luni ale acestui an.

Anul trecut, numărul turiștilor sosiți în vacanță pe litoral a crescut la 1.573,9 mii de persoane, cu 8,2% mai mult față de 2022, conform Direcției Județene de Statistică Constanța. În același timp, înnoptările înregistrate în structurile de primire turistică au fost de 5.203,1 mii în 2023, cu 9,4% mai multe decât cele din 2022.

În același timp, numărul turiștilor sosiți în primele două luni ale anului 2024 a fost de 44,2 mii de persoane, față de 41,2 mii de persoane în perioada ianuarie – februarie 2023, înregistrându-se o creștere de 7,3%. Turiștii străini, în număr de 4.163 persoane, sosiți în primele două luni ale anului 2024, sunt cu 0,7% mai mulți decât cei sosiți în perioada ianuarie-februarie 2023 (4.134 persoane) şi deţin o pondere de 9,4% în totalul turiştilor. Cei mai numeroși străini care au vizitat Constanța în primele două luni din 2024 sunt cei din Statele Unite ale Americii (698 persoane), urmați de cei din Turcia (450 persoane).

Tarifele pe riviera românească au crescut în medie cu 10-15%, dar unele hoteluri le-au păstrat pe cele din 2023. Astfel, prețul mediu al unui sejur pe litoral este de 2.250 de lei, față de 1.750 de lei, cât a fost anul trecut, cu o durată medie a sejurului de 4,5 nopți.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed