Livestream și TikTok shopping – tendințele e-commerce ale anului 2022, conform GLAMI.ro

Motorul de căutare online de modă GLAMI.ro apreciază că trendurile din timpul pandemiei vor marca achizițiile online ale anului 2022. Astfel, cumpărăturile online se vor desfășura din ce în ce mai intens prin social media, chiar în sesiuni de shopping live ori prin rețele ca TikTok. 

Care este motivul din spatele acestei mișcări de marketing? Așteptările și cerințele cumpărătorilor sunt tot mai mari, iar tendințele și schimbările dictate de e-commerce au devenit esențiale pentru atragerea și păstrarea loialității clienților, precum și pentru obținerea unui angajament mai mare din partea acestora.

Livestream shopping-ul în ziua de azi

Conceptul de cumpărături live există de zeci de ani, fiind popularizat în 1980 prin intermediul televiziunii. Chiar dacă metodologia este aproape aceeași, versiunea „modernă” a trecut la o altă media – rețelele sociale.

Livestream shopping pe rețelele sociale a apărut în China în urmă cu câțiva ani și a devenit din ce în ce mai popular și în Occident. Această strategie de marketing presupune promovarea produsului printr-un video, în timp ce este transmis în direct pe rețeaua de socializare. Gazdele unor astfel de evenimente virtuale sunt cel mai adesea influenceri ori celebrități.

Importanța acestei metode în vânzări este demonstrată și de faptul că piața de cumpărături live din China a crescut cu peste 280% între 2017 și 2020. Această tendință este prezentă și în Statele Unite, unde se estimează că a generat 5,6 miliarde de dolari în vânzări în 2020. Previziunile sugerează că acest tip de cumpărături va reprezenta 20% din totalul comerțului electronic până în 2026.

Cumpărăturile live – o strategie de marketing puternică

Deoarece ofertele de vânzări au o durată limitată în timp, fiind active în intervalul livestream-ului sau câteva zile după, asta convinge clientul să facă mai rapid achizițiile. În plus, acest lucru facilitează identificarea clienților cu un produs, deoarece le este prezentat de o persoană reală.

De asemenea, un brand nu trebuie să aloce resurse financiare semnificative pentru transmiterea în direct și, potrivit Coresight Research, cumpărătorii vor returna mai puține produse – cu 40% mai puțin decât în cazul altor cumpărători online. Livestream-ul este posibil pe toate rețelele sociale – YouTube, Facebook, Instagram și, din ce în ce mai mult, pe TikTok, unde brandurile obțin rezultate excelente de vânzări.

Exemple relevante

În august 2020, cunoscuta marcă Tommy Hilfiger a găzduit un eveniment de cumpărături live pe site-ul propriu. Brandul a atras 14 milioane de spectatori la un stream live în China și, ca rezultat, a vândut 1.300 de hanorace în doar două minute. Retailerul de pantofi Aldo a înregistrat o rată de implicare de 308% și a strâns 17.000 de vizualizări pe site-ul său în primele cinci zile după un eveniment de cumpărături live în 2021.

Cei mai timpurii utilizatori ai acestui tip de cumpărături au fost mărcile de modă și companiile de frumusețe, care difuzau mai multe emisiuni, ateliere și discuții cu influenceri săptămânal. Programele sunt populare și în America de Nord și Europa: în august 2020, o emisiune live a fost urmărită de 14 milioane de telespectatori, iar 1.300 de hanorace au fost vândute în două minute.

Potrivit rapoartelor companiei, cumpărăturile live pot avea rate de conversie de până la zece ori mai mari decât e-commerce-ul tradițional, returul produselor este mult mai puțin probabil și, de asemenea, poate fi o modalitate eficientă de a ajunge la persoanele tinere, deschise către formele inovative de cumpărături.

 

Categoriile de produse prezentate cel mai frecvent în livestream shopping sunt: îmbrăcăminte și modă, urmate de produse pentru înfrumusețare și produse alimentare, electronice de larg consum și mobilier pentru casă.

TikTok și comerțul de modă online

TikTok este singura rețea de socializare în care brandul poate să aibă doar câțiva urmăritori și totuși să obțină mii de vizualizări, încurajând o implicare mare a utilizatorilor. Deși TikTok era considerată o platformă a generațiilor tinere, atrage din ce în ce mai mult utilizatori mai în vârstă, din segmentul 25-34 de ani. Există mai multe motive pentru care TikTok a devenit un loc în care o firmă poate obține vânzări uimitoare. De exemplu, această rețea reușește să se adapteze rapid la condițiile în care se dezvoltă comerțul electronic.

În plus, potrivit unui sondaj realizat de această aplicație în rândul utilizatorilor săi în 2020, cumpărăturile sunt un comportament firesc al utilizatorilor TikTok. Două treimi dintre respondenți au afirmat că video-urile de pe platformă i-au inspirat să cumpere chiar și atunci când nu plănuiau să o facă.

„Potrivit partenerilor noștri din Europa, publicitatea online devine din ce în ce mai scumpă, creșterea costurilor publicitare fiind desemnată una dintre cele mai mari provocări pentru comerțul online de modă în 2022. Nu este o surpriză, deoarece costurile de publicitate pe Facebook au fost cu 47% mai mari în al treilea trimestru din 2021, comparativ cu al treilea trimestru din 2020 (conform Emarketer). În acest mediu dinamic, o schimbare a interesului către modalitățile alternative de promovare a modei – cum ar fi utilizarea TikTok, unde se poate obține o acoperire organică foarte bună – este cu siguranță una dintre sugestiile noastre pentru viitor. GLAMI, conducând prin exemplu, a inclus TikTok în strategia social media, cu scopul de a-l lansa în toate țările în care activează”, afirmă Barbora Vrbíková, Country Manager GLAMI România.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed