x


  • EUR
    4.7808
    USD
    4.3144
string(4) "auto"

Lovitură pentru mașinile electrice în România: Tarifarea încărcării, mai costisitoare decât un plin de carburant fosil

Cele mai multe stații de încărcare pentru automobile electrice din România ofereau energie gratuit, pentru a încuraja adopția mașinilor electrice, dar posesorii acestor automobile au parte de o surpriză: tarifarea încărcării va fi mai costisitoare decât cumpărarea de benzină sau motorină, pentru aceeași distanță de parcurs. Cea mai importantă rețea națională de încărcare începe taxarea în 19 Martie 2018, la circa doi ani distanță de la montarea primelor stații în România.

Author: Cristina Popovici | Sursa: Money.ro | Publicat: 06.03.2018, 12:23

Planul tarifar este redat integral mai jos, iar niște calcule simple arată că încărcarea de la 0 la 100% a unui BMW i3 sau Volkswagen e-Golf la 50 kW (cea mai puternică priză disponibilă în România, care încarcă o astfel de mașină în circa 45 de minute) va costa circa 70 Lei (abonament Start), sumă cu care poate fi parcursă o distanță de 130-230 km (în funcție de condițiile meteo și de configurația traseului), scrie HotNews.ro.

 

În cazul abonamentului Entry costul pentru o astfel de încărcare va fi de 40 Lei (dar există și un cost fix lunar de 99 Lei, indiferent de numărul de încărcări), iar în cazul abonamentului Fast o încărcare va costa 18 Lei (dar și alți 220 Lei/lună, cost fix, indiferent de numărul de încărcări).

 

Cu alte cuvinte, pentru mașinile care se pot încărca cu maximul de curent pe care îl poate livra stația, costul unei încărcări va fi cuprins între 18 Lei și 70 Lei, în funcție de tipul de abonament. Costul cel mai bun presupune însă și un abonament în valoare fixă de 220 Lei/lună, încheiat pe minimum 12 luni, sumă ce echivalează un plin de benzină sau motorină la o mașină de clasă B sau C.

 

Pe scurt, parcurgerea unei distanțe de 200 km (în medie) cu un Volkswagen e-Golf sau BMW i3 va costa 70 Lei, fără alte obligații contractuale, abonamente sau taxe.