M. Schmidt, Bavaria Group: Vizăm o creştere a cifrei de afaceri pe aftersales până la 30 mil. de euro

0
1. Criza economica a lovit din plin industria auto. Majoritatea producatorilor se confrunta cu o scadere dramatica a vanzarilor, iar disponibilizarile sunt tot mai frecvente. In acest context, cum caracterizati evolutia companiei dumneavoastra pe plan intern?
 
Automobile Bavaria Group reprezintă o reţea de dealeri bine distribuiţi în toată ţara: vom avea o evoluţie stabilă în primul rând datorită forţei pe care o avem ca grup.
 
2. Care este cifra de afaceri realizata de compania dumneavoastra in 2008? Cat estimati ca ati putea realiza in acest an?
 
Cifra de afaceri este strict legată de evoluţia pieţei, aşa încât în măsura în care situaţia se va redresa, vom putea vorbi de o comparaţie cu performanţa anului trecut. Însă cele două sunt legate puternic, vânzările sunt principala componentă a cifrei de afaceri în acest business.
 
3. Activitatea firmelor de leasing a fost puternic afectata de criza de la inceputul anului 2009. In aceste conditii, cum vedeti evolutia companiei Bavaria Leasing in comparatie cu anul trecut?
 
Ca şi în cazul unui complex showroom-service-piese, domeniul leasingului este dependent de contexul economic general – în această situaţie, diversificarea este soluţia, însă toate domeniile ce folosesc leasingul sunt mai mult sau mai puţin blocate deocamdată. în ceea ce priveşte cifra de afaceri prognozată, nu se poate face o previziune bazată pe informaţii certe.
 
4. Ati fost foarte aproape de vanzarea Automobile Bavaria anul trecut. In acest moment mai este cineva interesat sa preia acest business? 
 
Interesul s-a manifestat de-a lungul timpului sub diverse forme, de la simple tatonări la propuneri ferme. Se solicită informaţii şi se fac sondări chiar şi în această perioadă – blocajul nu va dura la nesfârşit, iar pregătirea este o parte cheie într-un astfel de proces.
 
5. Vizati reduceri de personal in urmatoarea perioada?
 
Nu vom reduce personalul. Zona de service va avea de lucru, iar angajaţii din vânzări sunt dependenţi de performanţa proprie. Ne-am obişnuit clienţii la anumite standarde, nu vom renunţa la ele doar pentru a face economie la salarii.
 
6. Criza economica poate reprezenta totodata si noi oportunitati. Ati analizat pana in acest moment posibilitatea de a investi in alta tara?
 
Din 2007 am inaugurat un dealer Automobile Bavaria în Germania, prin preluarea unui dealer BMW de lângă Munchen. Autohaus Michael Schmidt se află în localitatea rezidenţială Wolfratshausen şi face parte din reţeaua de dealeri Automobile Bavaria, având un general manager român, plecat din sediul nostru central din Bucureşti. Acum mi s-au arătat şi alte oportunităţi pe care le iau în calcul, e vorba de preluarea unor dealeri BMW în Cehia, Slovacia şi Polonia. Voi studia oportunitatea şi se voi lua o decizie în acest sens.
 
7.Care este cifra de afaceri realizata de MHS Truck&Bus in 2008? Ce cota de piata detineti? Cat estimati ca veti realiza in acest an?
 
În 2008 reţeaua MAN a avut o cifră de afaceri de aproape 190 de milioane de euro, cu o cotă de piaţă de aproximativ 20%. Evoluţia din acest an este legată de creditare şi de domeniul construcţiilor.
 
8. Presupun ca pentru acest an nu se poate vorbi despre stabilirea unui target optimist pentru vanzarile BMW. Va veti concentra activitatea mai mult spre segmentul aftersales? Ce cifra de afaceri estimati ca veti obtine in 2009 prin aceasta activitate?
 
Cu siguranţă aftersales este o zonă către care merită să ne concentrăm, cu atât mai mult cu cât am investit de mult în service-uri şi depozite pentru piese. Vizăm o creştere a cifrei de afaceri pe aftersales până la 30 milioane de euro.
 
9. Analizand cifrele de vanzari de la inceputul anului si pana in prezent pe ce pozitie va situati in acest moment pe piata locala a marcilor premium? Cum credeti vor evolua vanzarile in acest an?
 
Începutul de an a fost complet atipic pentru că piaţa a venit cu oferte incredibile în alte condiţii, în funcţie de presiunea financiară pe care a resimţit-o fiecare dealer sau importator. Este oricum prematur să facem o evaluare după două luni de zile.
 
10. În contextul crizei, cum vedeţi evoluţia firmei proprii şi a concurenţilor principali din aceasta piata in 2009?
 
Va fi o competiţie pentru cucerirea cotei de piaţă, pentru a atrage câţi mai mulţi dintre clienţii care au posibilitatea achiziţionării unei maşini din segment. Totodată, se va pune un accent mai mare pe zona de aftersales, mai puţin afectată de contextul defavorabil.
 
Automobile Bavaria Group include 13 din cele 14 locatii de reprezentare BMW in Romania, ca si un dealership langa Munchen. Automobile Bavaria a devenit dealer al BMW Group, dupa ce grupul si-a deschis propria reprezentanta in Romania, la 1 iulie 2007. Incepand din 1994, Automobile Bavaria a reprezentat marcile BMW Group pe piata romaneasca.