Magazinele online riscă amenzi de până la 5.000 lei

0

Costurile deschiderii unui magazin online, mai mici decât în cazul unui magazin tradiţional, dar şi flexibilitatea programului şi a locaţiei de desfăşurare a activităţii, sunt câteva dintre avantajele pe care o afacere în mediul online le are.

Cu toate acestea, tinerii antreprenori omit  aspecte importante legate de funcţionarea unei afaceri în mediul online şi riscă amenzi de până la 5.000 de lei în cazul unui control al administraţiei financiare.

„Tinerii antreprenori nu solicită serviciile unui consultant juridic, ci prefera să copieze, de cele mai multe ori, informaţii legate de termeni şi condiţii de pe alte site-uri. Ceea ce nu ştiu este, însă, faptul că normele de bună funcţionare diferă de la o activitate la alta, iar nerespectarea în totalitate a acestora conduce la penalizări. De asemenea, ceea ce copiază poate fi în neconcordanţă cu legislaţia în vigoare, expunându-se şi în acest caz amenzilor. Este nevoie de educare în acest sens, iar noi transmitem tuturor antreprenorilor din mediul online necesitatea realizării unui audit de legalitate al afacerii şi un serviciu specializat de redactare a termenilor şi condiţiilor conforme cu normele în vigoare”, a declarat Cristiana Deca, Legal Adviser Decalex.

Cele mai importante aspecte legate de buna funcţionare a unei afaceri în mediul online:

•    Datele de identificare a societăţii – conform legislaţiei în vigoare, orice magazin online trebuie să pună la dispoziţia utilizatorilor datele de identificare a societăţii. Este menţionat în mod expres faptul că acestea trebuie să fie „cât mai uşor accesibile”.
•     Protecţia Datelor Personale – conform legii nr. 677 din 21 noiembrie 2001 datele cu caracter personal destinate a face obiectul prelucrării trebuie să fie prelucrate cu bună-credinţă şi în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, să fie colectate în scopuri determinate, explicite şi legitime. Orice persoană vizată are dreptul de a obţine de la operator, la cerere şi în mod gratuit pentru o solicitare pe an, confirmarea faptului că datele care o privesc sunt sau nu sunt prelucrate de acesta. Orice operator trebuie să deţină un număr de înregistrare la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
•    Informaţii despre returnarea produselor – in ultima perioadă, subiectul returnării produselor a fost extrem de discutat. Cu toate acestea, există comercianţi care nu respectă normele legislative. Cel mai important aspect de reţinut este faptul că, orice consumator are dreptul să iasă dintr-un contract la distanţă în termen de 14 zile de la încheierea acestuia. De asemenea, în termen de 14 zile de la returnarea produselor, furnizorii sunt obligaţi să restituie sumele de bani primite de la consumatori.