Magazinele pe care le știm dispar în șapte ani

0

Etienne van Unen, Co-Head al EMEA Retail în cadrul Colliers, a declarat: „Vom vedea o încetinire semnificativă a creșterii comerțului electronic, iar cota de piață realizată prin comerțul de retail online în Regatul Unit – care este de aproximativ 27% – nu va fi repetată în altă parte în Europa. Pentru toate subregiunile europene, ne așteptăm ca anul 2025 să fie un an de referință, deoarece cheltuielile pentru comerțul electronic ating un punct de maturitate în aceste teritorii”.

 

Conform datelor Colliers International, cererea viitoare pentru spații de retail va veni fie de la retailerii noi, fie de la giganții online, în condițiile în care nici unii dintre aceștia nu se confruntă cu problemele marilor rețelele de magazine din prezent și costurile pe care acestea le implică.

 

Comerțul electronic va evolua, de asemenea, în următorii ani și va avea o relație mai strânsă cu activitatea de cumpărare în spațiul fizic. De exemplu, Amazon parcurge o schimbare fundamentală, de la calitatea sa de comerciant online către un terț furnizor de tehnologie și magazine fizice, în care va trata o gamă largă de mărci și produse.

 

Amazon își propune să reinventeze conceptul de supermarketuri și magazine pentru secolul XXI și, în acest fel, va deveni unul dintre cei mai mari ocupanți de spațiu de retail din lume”, a explicat van Unen.

 

În timp ce aceste transformări au loc, se preconizează o creștere reală a salariilor pentru a contribui la creșterea cheltuielilor pe segmentul retail cu aproximativ 3,9% pe an în Europa în următorii cinci ani. Cu toate acestea, acest lucru nu va oferi proprietarilor de retail o perioadă de relaxare.

 

Această creștere a salariilor și a cheltuielilor nu va contribui pe cont propriu la salvarea sectorului fizic de retail, deoarece este puțin probabil să se transforme într-o creștere reală a cererii de spațiu. Sectorul proprietăților de retail nu poate sta pe loc și pur și simplu să aștepte diminuarea creșterii online și deschiderea mai multor magazine de către marile branduri de internet. Este nevoie de acțiune imediată: spațiul de retail nefolosit trebuie eliminat prin demolare sau prin reconvertire în spațiu rezidențial sau cu altă folosință”, a încheiat Paul Souber,Co-Head al EMEA Retail în cadrul Colliers International.