Matematica gramelor şi a sutimilor de secundă în F1

O greutate mai mare înseamnă zeci de sutimi de secundă în plus la timpul înregistrat pe turul de pistă. Mecanicii de la Sauber au lucrat în pauza dinaintea MP al Spaniei să reducă greutatea monopostului. Sutil, care este mai greu cu 13 kilograme decât coechipierul său, Esteban Gutierrez, face şi el eforturi atfel încât tandemul pilot-maşină să cântărească mai puţin.

 

„Două zile, nu am mâncat, doar am băut… Am încercat. Nu a fost uşor, dar a fost interesant să văd ce se întâmplă. Acum am început să mănânc, e mai bine. Important este că acum sunt aproape de limită”, a spus Sutil, care a precizat că aceasta fost decizia lui şi a recunsocut faptul că a pierdut putere pentru că nu a mâncat.La precedentele curse, Sutil a acuzat probleme de deshidratare după ce a renunţat la sticla cu băutură de pe monopostul său, din acelaşi motiv.

 

FIA a stabilit pentru acest sezon greutatea minimă a unui monopost la 691 de kilograme. Dacă greutatea pilot plus maşină este sub cea prevăzută de regulament, mecanicii adaugă lest în anumite locuri ale monopostului pentru a ajunge la valoarea admisă şi pentru a obţine o repartizare mai bună a masei. Astfel, piloţii sunt nevoiţi să slăbească pentru a îmbunătăţi performanţele monoposturilor. Britanicul Jenson Button, de la McLaren-Mercedes, apreciază că, la cinci kilograme în plus avute de un pilot, timpul înregistrat pe turul de pistă creşte cu două zecimi de secundă.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed