Medici exasperați, pacienți puși DEGEABA pe drumuri

Platforma informatică a asigurărilor de sănătate a fost gândită pentru validarea serviciilor medicale în sistem off line. De-a lungul anilor, legea i-a adăugat noi funcţii care trebuie să înregistreze reţete şi să le aprobe în timp real. Sistemul informatic nu a fost îmbunătăţit însă şi el ca să poată face fata schimbărilor. A ajuns subdimensionat şi sugrumat de miile de conexiuni pe care trebuie să le proceseze concomintent, dă rateuri periodic. Totul se învârte în jurul banilor.

 

Dacă la început sistemul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate trebuia doar să valideze reţete şi consultaţii, acum preia şi trimite informaţii spre şi dinspre cardurile, dosarele și rețetele electronice. Funcţionează tot mai greu pentru că directorii Casei nu au făcut un lucru elementar; de cel puţin doi ani nu au mai asigurat întreţinerea sistemului informatic pentru rețetele şi cardurile electronice, conform informaţiilor primite de la SIVECO, una dintre firmele care asigură mentenanţa platformei asigurărilor de sănătate.

 

Buna funcţionare a Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate depinde de buna funcționare a fiecăruia dintre cele şapte sisteme din care este alcătuită. De aceea, trebuie să existe contracte de mentenanță pentru toate cele şapte sisteme componente. (SIVECO, firmă de întreţinere a sistemelor informatice).

 

Chiar prost cum funcţionează, platforma informatică înghite 540.000 de euro pe an doar pentru întreţinerea sistemului informatic unic integrat. Suma totală este însă mult mai mare, pentru că se adugă şi cheltuieli cu încă două sisteme. Banii plătiţi de toţi cei care dau o parte din venit către sistemul de asigurări de sănătate. În schimbul acestor bani, bolnavii şi medicii de familie au parte de erori tehnice, scrie digi24.ro. 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed