MFE: Valoarea cererilor de finanţare pentru „Innotech Student” depăşeşte cu 3.400% alocarea iniţială

„Am constatat cu bucurie interesul major al studenţilor faţă de acest apel de proiecte prin care sunt încurajaţi să intre pe drumul antreprenoriatului. Sunt convins că finanţările europene schimbă în bine vieţile românilor şi pun cărămizi importante la construcţia României viitorului. Ţara noastră s-a angajat pe drumul ireversibil al dezvoltării iar interesul foarte mare pentru contractarea de finanţări în cadrul acestui apel însemnă nu numai înfiinţarea de noi societăţi comerciale şi crearea de locuri de muncă, dar şi construcţia unei noi mentalităţi antreprenoriale în rândul tinerilor studenţi”, a declarat ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, conform unui comunicat de presă al instituţiei remis vineri News.ro.

 

În funcţie de valoarea granturilor de care vor beneficia, viitorii antreprenori vor asigura crearea a 2 până la 5 locuri de muncă.

 

Valoarea maximă a ajutorului de minimis pentru fiecare întreprindere sprijinită va fi direct proporţională cu numărul de locuri de muncă create, astfel:

 

Ajutor de minimis de cel mult 40.000 de euro – minim 2 locuri de muncă create;

 

Ajutor de minimis de 40.000 – 60.000 de euro – minim 3 locuri de muncă create;

 

Ajutor de minimis de 60.000 – 80.000 de euro – minim 4 locuri de muncă create;

 

Ajutor de minimis de 80.000 – 100.000 de euro – minim 5 locuri de muncă create.

 

Cine poate deveni antreprenor pe bani europeni

 

Pot contracta ajutoare de minimis pentru înfiinţarea de start-up-uri următoarele categorii de tineri:

 

Studenţi (ISCED 5-7) – Pentru ca un student să fie eligibil trebuie să demonstreze la data intrării în operaţiune (prima zi de curs de formare profesională în competenţe antreprenoriale) că este înmatriculat cel puţin în anul 2 de studii de licenţă;

Doctoranzi în ciclul de studii universitare de doctorat;

 

Cursanţi (ISCED 4, nivel de calificare 5, înmatriculaţi în colegiile organizate la nivelul instituţiilor de învăţământ superior) – înmatriculaţi, la data intrării în operaţiune, în cel puţin anul 2 de studii.

 

Cine selectează afacerile finanţate

 

Planurile de afaceri finanţate vor fi selectate de administratorii de schemă de antreprenoriat, entităţile care au depus proiecte în cadrul apelului „Innotech Student” şi anume:

 

Instituţii de învăţământ superior publice şi private, acreditate;

 

Şcoli doctorale şi graduale cu personalitate juridică, inclusiv parteneriate între acestea şi sectorul privat/ centre de CDI;

 

Institute/centre de cercetare acreditate, inclusiv institute de cercetare ale Academiei Române;

 

Academia Română;

 

Asociaţii profesionale;

 

Camere de comerţ şi industrie;

 

Instituţii şi organizaţii membre ale Pactelor Regionale şi Parteneriatelor Locale pentru Ocupare şi Incluziune Socială;

 

Furnizori de formare profesională continuă autorizaţi, publici şi privaţi;

 

Organizaţii sindicale şi patronate;

 

Membri ai Comitetelor Sectoriale şi Comitete Sectoriale cu personalitate juridică;

 

ONG-uri;

 

Parteneriate între aceste entităţi.

 

Fiecare proiect finanţat în cadrul apelului va avea un grup ţintă format din 300 tineri.

 

Ce finanţează apelul „Innotech Student”:

 

Etapa I de implementare: Organizarea şi derularea programe de învăţare prin experienţă practică, furnizarea de servicii de consiliere şi orientare profesională axate pe dobândirea şi formarea de competenţe antreprenoriale, inclusiv prin întreprinderea simulată în sectoarele economice identificate conform Strategiei Naţionale de Competitivitate sau din domeniile identificate în Strategia Naţională de Cercetare, Dezvoltare şi Inovare adresate studenţilor (ISCED 4-8)

 

Campanie de informare a publicului cu privire la programul de formare antreprenorială, metodologia de selecţie a grupului ţintă şi, ulterior, a planurilor de afaceri sprijinite în cadrul proiectului;

 

 

Selectarea grupului ţintă ce va participa la cursurile organizate în cadrul programului de formare antreprenorială;

 

Derularea programului de formare antreprenorială;

 

Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanţate în cadrul proiectului;

 

Organizarea şi derularea activităţilor de  tip întreprinderi simulate;

 

Efectuarea de stagii de practică;

 

Furnizarea, de către administratorul schemei de antreprenoriat, a serviciilor personalizate de consiliere/ consultanţă/ mentorat ulterior finalizării procesului de selecţie a planurilor de afaceri;

 

Asigurarea înfiinţării şi demarării funcţionării întreprinderilor ce vor realiza planurile de afaceri cu ajutor de minimis în cadrul proiectului.

 

Etapa II de implementare: Acordarea de sprijin financiar (micro-granturi) pentru deschiderea unei afaceri

 

Decontarea de către administratorul schemei de antreprenoriat a sumelor pentru implementarea planurilor de afaceri selectate în cadrul proiectului;

Monitorizarea de către administratorul schemei de antreprenoriat a funcţionării şi dezvoltării afacerilor finanţate; Asigurarea sustenabilităţii.

 

Potrivit calendarului apelului, lista proiectelor finanţate în cadrul apelului POCU şi a administratorilor de schemă selectaţi va fi publicată de Ministerul Fondurilor Europene în martie 2021. Apoi, administratorii de schemă vor selecta tinerii care vor beneficia de pregătirea în domeniul antreprenoriatului.

 

Conform sursei citate, derularea programelor de sprijin pentru studenţii ale căror planuri de afaceri au fost selectate pentru finanţare este estimată în perioada ianuarie 2022- martie 2022, iar implementarea planurilor de afaceri urmează să aibă loc în perioada aprilie 2022 – martie 2023.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed