Microferma Ograda Verde estimează în acest an afaceri în creştere de 20%, de la 300.000 de euro în 2020

0

”Ograda Verde, microfermă ce comercializează online carne de pui, curcan şi produse derivate de la animale hrănite 100% natural, a încheiat primul trimestru din 2021 cu o cifră de afaceri de 95.000 euro, continuând trendul ascendent din 2020. La nivelul anului trecut, Ograda Verde a înregistrat afaceri de 300.000 de euro, o creştere de 27% faţă de anul precedent. Pentru anul acesta, platforma mizează pe o creştere de 20% faţă de 2020, pe fondul fidelizării bazei de clienţi care caută produse din carne provenite de la animale crescute şi hrănite natural, dar şi deschiderii crescute către adopţia unui stil de viaţă bazat pe eliminarea din alimentaţie a ingredientelor nocive”, anunţă compania.

Dinamica pozitivă a vânzărilor online generate de microferma situată în Breaza, judeţul Prahova, a fost influenţată parţial de contextul pandemic ce a favorizat segmentul de e-commerce şi de extinderea portofoliului de produse, către zone complementare. Astfel, dacă în 2019 valoarea coşului mediu de cumpărături era de 220 de lei, în primele două trimestre din 2020 a crescut la 270 de lei pe fondul contextului pandemic, iar odată cu introducerea de noi produse în portofoliu, în toamna anului trecut, media a crescut la 340 de lei.

”Clienţii noştri sunt persoane preocupate de un stil de viaţă sănătos, în marea lor majoritate părinţi, care evită produsele procesate şi cu o provenienţă nesigură. Trasabilitatea produselor noastre, gustul ca de gospodărie, dar mai ales procesul lent de creştere axat pe hrană 100% naturală  reprezintă argumente în vânzare, atrăgând de asemenea un grad mare de recurenţă. Diversificarea portofoliului, urmând aceleaşi principii, a venit natural, mai ales pe fondul creşterii interesului pentru un stil de viaţă sănătos, în contextul pandemiei”, a declarat Victor Cămărăşoiu, fondator Ograda Verde.

Cei care cumpără produse de pe site-ul companiei se încadrează în general în grupa de vârstă 24-45 de ani, au studii superioare, venituri peste medie şi o cultură dezvoltată în privinţa alimentaţiei. Un procent semnificativ – peste 75% -sunt părinţi care doresc să asigure o alimentaţie sănătoasă copiilor. De altfel, 1 din 3 clienţi comandă de cel puţin 2 ori pe lună, consumând frecvent produse proaspete din carne de pasăre.

Portofoliul de produse comercializate pe ogradaverde.ro conţine 16 produse proprii şi aproximativ 250 de produse de la parteneri, producători locali care folosesc ingrediente şi materie primă 100% naturale. Coşul mediu cuprinde 7 produse. Pe primele locuri în preferinţele de achiziţie rămân produsele Ograda Verde, respectiv carnea de pui, urmată de carnea de curcan şi de produsele lactate.

”Produsele de la parteneri trebuie să îndeplinească simultan conditii care sunt în egală măsură importante: trebuie să fie naturale 100%, fără conservanţi, coloranţi sau aditivi alimentari, gustul acestora trebuie să treacă testul familiei noastre, iar activitatea micului producător trebuie să fie autorizată de către direcţia sanitar veterinară pe raza căreia îşi desfăşoară activitatea”, spune Victor Cămărăşoiu.

Pentru 2021, Ograda Verde îşi propune să consolideze portofoliul de produse şi să investească în extinderea capacităţii de livrare, odată cu înnoirea flotei frigorifice proprii.  

Ograda Verde este o microfermă înfiinţată în 2012 de către Victor Cămărăşoiu, după o investiţie de 50.000 de euro. Conceptul care stă la baza businessului se bazează pe promovarea strategiei farm to fork, cu un lanţ alimentar scurt şi o trasabilitate clară a produselor. Astfel, păsările de la Ograda Verde sunt crescute liber, cu hrană 100% naturală şi un ritm de creştere lent. Centrul de sacrificare este autorizat de catre direcţia sanitar-veterinară, iar transportul catre client se face cu masini frigorifice la temperatură controlată, în 24 de ore de la sacrificare.