Ministrul de Finanţe: Între 1 noiembrie 2019 – 31 iulie 2021, numărul solicitărilor de rambursare a TVA analizate a fost de peste 179.000, din care 160.000 de deconturi au fost soluţionate cu control ulterior

Guvernul a aprobat în şedinţa de luni Ordonanţa pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, Ordonanţa pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală şi reglementarea unor măsuri fiscale, precum şi Ordonanţa privind stabilirea unor măsuri de facilitare a utilizării informaţiilor financiare şi de alt tip în scopul prevenirii, depistării, investigării sau urmăririi penale a anumitor infracţiuni.

În ceea ce priveşte măsurile aprobate privind sprijinirea mediului de afaceri, Vîlceanu a vorbit de permanentizarea unor măsuri deja aflate în vigoare, dar şi de introducerea altora noi.

”Mă refer în primul rând la permanentizarea procedurii de rambursare TVA solicitate prin deconturi cu sumă negativă, de TVA, ca opţiune de rambursare, în sensul că rambursarea se efectuează cu control ulterior. Pracic, vorbim de rambursarea TVA cu control ulterior. Este un sistem introdus anul trecut şi care a dat rezultate. S-a dovedit prin această măsură că, atâta vreme cât ai o relaţie corectă şi onestă cu contribuabilii, şi ei, la rândul lor, au o relaţie corectă cu organul fiscal”, a declarat luni ministrul de Finanţe, Dan Vîlceanu, în urma şedinţei de Guvern.

Acesta a dat şi un exemplu în acest sens.

”În perioada 1 noiembrie 2019 – 31 iulie 2021, numărul solicitărilor de rambursare a TVA analizate a fost de peste 179.000 de solicitări. Dintre acestea, peste 160.000 de deconturi au fost soluţionate cu control ulterior, ceea ce reprezintă un procent de 90% din totalul solicitărilor de rambursare a TVA. Suma totală aferentă solicitărilor de rambursare TVA cu control ulterior a fost de 27 de miliarde de lei, ceea ce reprezintă 83% din suma totală solicitată la rambursare”, a declarat ministrul de Finanţe, Dan Vîlceanu.

Legat de permanentizarea procedurii de eşalonare la plată în formă simplificată, acea Ordonanţă a Guvernului 181 pentru obliagaţiile fiscale administrate de oganul fiscal central care nu sunt mai vechi de 12 luni, ministrul de Finanţe spune că prin această măsură se vine în ajutorul companiilor care au dificultăţi la un moment dat şi nu îşi permit să plătească obligaţiile fiscale.

”În urma acestei măsuri, practic ajutăm companiile să reziste în momente în care există posibilităţi ca piaţa să nu funcţioneze aşa cum îşi doresc sau au pobleme financiare datorate de neîncasarea unor facturi. În prezent un numr de 58.475 de contribuabili beneficiază de eşalonări la plată în formă simplificată pentru obligaţii în sumă de 12,7 miliarde lei. Încasările ca urmare a acordării eşalonărilor la plată în formă simplificată sunt în cuantum de 14,2 miliarde de lei rate eşalonate şi obligaţii de bază”, adaugă Vâlceanu.

Cea mai importantă modificare, din punctul său de vedere, o reprezintă E-factura, sistemul obligatoriu de facturare electronică.

”Vom începe în primă fază cu un sistem Business-to-Government, adică vom factura contribuabilii către stat, în primă fază, şi după aceea vom trece în pasul următor la sistemul Business to Business (B2B), după ce vom verifica toate aspectele şi vom vedea în practică cum funcţionează acest sistem şi ce mai trebuie îmbunătăţit. Oricum, prin acest sistem, se asigură o transparentizare a cheltuirii banilor publici şi o reducere a birocraţiei”, a declarat luni ministrul de Finanţe, Dan Vîlceanu.

Sistemul funcţionează prin transmiterea datelor de pe factură de la contribuabil la ANAF, după care ANAF transmite factura beneficiarului.

Proiectul „E-factura – sistem obligatoriu de facturare electronică“ a fost demarat în luna martie 2020 de către Ministerul Finanţelor şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în vederea eficientizării colectării impozitelor şi taxelor, vizând în principal îmbunătăţirea şi consolidarea gradului de colectare a TVA şi prevenirea/combaterea evaziunii fiscale.

Începând din luna septembrie 2021, Ministerul Finanţelor, prin Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare, va implementa, în cadrul unui program pilot, un sistem de facturare electronică ce va permite încărcarea, stocarea şi descărcarea facturilor emise de agenţii economici în relaţie cu instituţiile publice, pentru operaţionalizarea cadrului normativ prevăzut de Directiva 2014/55/UE privind facturarea electronică în domeniul achiziţiilor publice.


 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed