Avizul de înfiinţare a OMD „Staţiunea Mamaia Nord” a fost semnat

Ministrul Economiei Ştefan-Radu Oprea a semnat, luni la Năvodari, avizul de înfiinţare a Organizaţiei de Management al Destinaţiei (OMD) „Staţiunea Mamaia Nord” şi l-a înmânat primarului oraşului Năvodari, Florin Chelaru.

„Îmi doresc să promovăm turismul românesc şi cred că putem reuşi doar printr-o conlucrare bună între instituţiile statului, inclusiv cele de control, şi reprezentanţii mediului de afaceri şi desigur, noi, echipa de la Ministerul Economiei, Antreprenoritaului şi Turismului. Guvernul României şi-a asumat atragerea tuturor fondurilor prin PNRR alocate organizaţiilor de management al destinaţiei. În total, vorbim despre 10 milioane de euro, dintre care 8 milioane de euro pentru dezvoltarea OMD-urilor (pe proiecte de infrastructură menite să sporească accesibilitatea, sustenabilitatea şi dezvoltarea destinaţiilor) şi încă 2 milioane de euro pentru digitalizarea destinaţiilor turistice şi elaborarea strategiilor de dezvoltare şi marketing turistic”, a declarat Ştefan-Radu Oprea, potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Economiei.

Totodată, primarul oraşului Năvodari Florin Chelaru a transmis că OMD Staţiunea Mamaia Nord înseamnă oficializarea parteneriatului puternic dintre operatorii din turism de pe litoral şi Primăria Năvodari.

„Am demarat înfiinţarea OMD Staţiunea Mamaia Nord încă din anul 2021, însă modificările legislative ulterioare ne-au pus în situaţia de a relua anumite etape procedurale. Dar, cel mai important, astăzi am primit oficial, din partea domnului ministru Ştefan Radu Oprea, avizul Ministerului Economiei şi Turismului pentru înfiinţarea OMD Staţiunea Mamaia Nord, ceea ce înseamnă că staţiunea noastră de suflet are de acum toate pârghiile pentru a se dezvolta şi a creşte. OMD Staţiunea Mamaia Nord înseamnă, în primul rând, oficializarea parteneriatului puternic dintre operatorii din turism  de pe litoral şi Primăria Năvodari. Suntem o singură echipă de acum, deciziile le luăm împreună şi avem ca obiectiv comun realizarea unui turism la cele mai înalte standarde. OMD Staţiunea Mamaia Nord înseamnă, în egală măsură, accesul la fonduri europene pe care Primăria, ca autoritate publică locală, nu le putea accesa. Vor fi mulţi bani europeni care vor ajunge în dezvoltarea staţiunii, de la infrastructură, modernizarea spaţiilor publice, promovare şi până la organizarea de evenimente. Este evident că va fi mult de muncă, că avem nevoie de oameni cu viziune, dar sunt convins că echipa OMD Staţiunea Mamaia Nord se va ridica la nivelul aşteptărilor pentru că toţi avem acelaşi deziderat: o staţiune înfloritoare, cu turişti din ce în ce mai mulţi şi mai mulţumiţi de condiţiile şi serviciile oferite. Succes OMD Staţiunea Mamaia Nord!”, a declarat primarul oraşului Năvodari, Florin Chelaru, conform sursei citate.

OMD „Staţiunea Mamaia Nord” este formată din Consiliul Local Năvodari, Organizaţia Patronală Mamaia Nord şi Holiday Beach SRL. Prin HCL nr. 141/24.07.2023 a fost aprobată modificarea Statutului Asociaţiei Organizaţiei de Management al Destinaţiei „Staţiunea Mamaia Nord”, în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 626/29.03.2023 pentru modificarea şi completarea Procedurii de avizare a organizaţiilor de management al destinaţiei aprobată prin Ordin nr. 1.293/2022 şi urmare Hotărârii nr. 2/04.07.2023 a Adunării Generale a Asociaţiei OMD „Staţiunea Mamaia Nord”. Documentaţia transmisă către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului a fost analizată şi validată de către „Comisia de avizare privind înfiinţarea OMD-urilor în România”, în conformitate cu prevederile procedurii în vigoare.

Prin parteneriatul public-privat, OMD „Staţiunea Mamaia Nord” va elabora şi implementa strategia de dezvoltare şi marketing turistic la nivel local. Printre obiectivele asumate de cei trei membri fondatori se numără creşterea gradului de valorificare a potenţialului turistic din destinaţie, prelungirea duratei sejururilor şi creşterea numărului de vizitatori, identificarea măsurilor pentru a reduce sezonalitatea, sporirea notorietăţii brandului turistic şi promovarea durabilităţii întreprinderilor de profil.

În prezent, România are 15 OMD-uri locale, unul judeţean, precum şi unul regional, mai precizează sursa menţionată.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed