Moartea pândeşte la fiecare macaz al CFR. 65% din linii şi poduri pot ceda în condiţii reale de trafic

0

Concret, raportul arată că nivelul de depăşire a termenelor de reparaţii este de peste 60% pentru majoritatea elementelor de infrastructură, iar în unele cazuri acesta trece chiar şi de 85 la sută. În document, reparaţiile capitale la care sunt supuse elementele de infrastructură (poduri, cale ferată, podeţe, terasamente, linii electrice de contact, tunele etc) pentru a se putea circula în siguranţă se numesc „intervenţii de reînnoire” şi constau în „intervenţii destinate readucerii parametrilor tehnici la nivelul proiectat iniţial”.

 

Astfel din totalul celor 13.680 kilometri de linie de cale ferată, 9.908 de kilometri nu mai oferă siguranţă , zone în care, cel mai probabil, se circulă cu mari restricţii de viteză. Procentul de linie degradată este de 72,4 la sută.

 

Apoi, la capitolul poduri, dintr-un total de 4.739 de unităţi, 3115 sunt periculos de ruinate. Nici podeţele nu stau mai bine cu peste 9.200 distruse dintr-un total de 12.674.

 

Şi enumerarea poate continua cu terasamente, tuneluri, reţele de contact, trasformatoare, linii electrice de contact (degradare de peste 85 la sută) sau, atenţie, instalatii de semnalizare în linie curentă sau în staţii (degradare de aproximativ 85 la sută) aflate într-o stare critică.

 

mai multe, pe adevarul.ro