Money.ro Test Zone: Renault Megane GT Line 1.6 dCi 130 CP

Renault Megane cu motorul 1.6 dCi Energy de 130 CP şi echiparea GT Line – aceasta ar fi denumirea completă a maşinii testate de Money.ro. Putem să vorbim chiar şi despre un facelift minor care aduce o bară faţă redesenată, lumini de zi cu LED-uri, jante pe 17″ şi o altă nuanţă pentru carcasele oglinzilor laterale. Deşi arată destul de bine parcă îi lipseşte acea notă unică în design pe care o afişa Megane 2 hatchback.

 

Punctul forte – motorul dCi Energy

 

Şi vom începe cu analiza noului propulsor care aduce o serie de noutăţi importante în oferta Renault. Noul motor înlocuieşte vechiul 1.9 dCi şi este disponibil într-o singură versiune de putere, de 130 CP şi 320 Nm şi pentru piaţa locală este oferit doar cu o transmisie manuală cu şase trepte.

 

Aproximativ 75% din cele 264 de componente ale motorului 1.6dCi Energy sunt de concepție nouă. În același timp în jur de 25% de componente sunt împrumutate de la propulsorul de 2.0 litri dCi.

 

Puterea maximă a propulsorului este de 130 CP, disponibili la 4000 rot/min, iar cuplul maxim de 320 Nm poate fi obţinut de la 1750 rot/min și se menține constant pînă la aproximativ 2200 rot/min.

 

Tehnologie F1

 

Motorul Energy 1.6 dCi ( R9M) a adoptat arhitectura „pătrată”, împrumutată de la motoarele de F1. Un motor se numește „pătrat” atunci când cursa pistonului este similară cu diametrul cilindrului. La motorul R9M cursa pistonului este de 79.5 mm iar diametrul cilindrului de 80 mm. Avantajul unui motor „pătrat” constă în posibilitatea de a utiliza supape cu diametru mai mare, care îmbunătățesc umplerea cilindrilor cu aer în timpul admisiei. Acest concept este utilizat la motoarele de F1 dar foarte rar în cazul motoarelor ce echipează autoturisme.

 

O altă tehnologie împrumutată de la motoarele F1 este răcirea motorului datorită curgerii transversale a lichidului de răcire prin blocul motor și chiulasă. Avantajul acestui tip de circuit este dată de răcirea mai bună a zonelor expuse solicitărilor termice (chiulasă, injectoare) precum și de o curgere naturală a lichidului, care se traduce într-un consum de putere mai mic al pompei de apă. De asemenea, lichidul de răcire curge transversal pe bloc, răcind în mod identic toți cei patru cilindri ai motorului.

 

Informaţii complete cu caracter tehnic despre motorul 1.6 dCi Energy de 130 CP pot fi obţinute de pe site-ul e-automobile.ro

 

Dotări şi confort

 

Până nu de mult gama de echipamente opţionale nu era unul dintre punctele forte care să te determine să cumperi un Renault. Chiar dacă modelele mai scumpe dispuneau de dotări generoase pentru cei care vroiau echipamente la nivelul concurenţei germane oferta nu era foarte generoasă.

 

Lucrurile s-au schimbat şi acum nu se mai poate plânge nimeni că Renault nu oferă suficiente dotări pentru modelele pe care le comercializează pe piaţa locală.

 

Megane-ul GT Line testat de Money.ro dispunea de tapiţerie din piele bi-ton, climatizare cu reglare automată pe două zone, senzor de lumină şi de ploaie, sistem asistenţă la parcarea spate care include şi cameră video, sistem de avertizare depăşire linie continuă ( Visio System ) şi schimbarea automată a luminii blocurilor optice fază scurtă/fază lungă.

 

Sistemul audio este fabricat de Bose şi are 8 difuzoare cu subwoofer şi amplificator digital care deservesc un Radio-CD cu MP3, alături de conexiune Bluetooth şi Audio Connexion-Box.

 

Lista de dotări opţionale inclue faruri bi-xenon adaptive cu sistem de spălare, încălzire pentru scaunele faţă , sistem de navigaţie Carminat Tom Tom cu ecran color de 5.8 inch şi cu joystick de comandă cu cartografia Full Europe.

 

În această echipare mai găsim şi ornamentele argintii inscripţionate „GT Line” plus ceasuri de bord împrumutate de la Renault Sport.

 

Portbagajul oferă un volum de 368 litri şi în maşină pot călători confortabil chiar şi cinci adulţi.

 

Cum se conduce?



O primă impresie ar fi că acest motor diesel trebuie condus de fapt ca unul pe benzină. Este silenţios şi puternic şi oferă un răspuns prompt la apăsarea pedalei de acceleraţie. Megane-ul reacţionează cel mai bine dacă schimbi treptele la turaţii ceva mai mari. Are nevoie de 9.8 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate atinge 205 km/h.

 

Un mare atu al acestui model îl reprezintă folosirea şasiului de pe Megane 2 RS. Acest lucru îi conferă o manevrabilitate sporită şi o stabilitate mai bună la viteze superioare. În curbele luate cu ceva mai mult curaj o să apreciezi şi scaunele sport cu care este dotat acest model.

 

Nu trebuie să uităm totuşi că avem un motor diesel de 130 CP. Performanţele dinamice sunt departe de cele ale modelelor produse de Renault la Dieppe dar sunt potrivite pentru folosirea maşinii în viaţa de zi cu zi şi pentru deplasările mai lungi unde contează şi consumul de carburant.

 

Pentru acest motor este disponibil şi sistemul Start-Stop care ajută la un consum mai bun de carburant în oraş.  

 

Şi pentru că am ajuns la consum trebuie să notăm că în cazul unui stil de condus fără pretenţii sportive Megane-ul cu motorul de 1.6 dCi 130 CP poate depăşi cu lejeritate o autonomie de 1000 km. În mediul urban consumul variază între 6 şi un maxim de 8 litri. Pe un traseu mixt se poate obţine chiar şi un consum mediu de 5 litri. Asta dacă te poţi abţine şi mergi cuminte cu o viteză constantă în treapta şase.

 

Am testat şi sistemul de schimbare automată a luminii blocurilor optice fază scurtă/fază lungă. Pe autostradă este o idee imprecis pentru că panourile antiorbire împiedică sistemul să aproximeze corect. Dar pe drumurile naţionale obişnuite e chiar util şi îl recomandăm pentru achiziţionare.

 

Cât costă

 

Un Renault Megane 3 cu motorul 1.6 dCi şi echiparea GT Line se vinde în România cu preţuri care încep de la 21.700 euro cu TVA inclus. Modelul testat ajunge cu toate dotările opţionale la 25.900 euro cu TVA inclus.

 

La acest preţ poţi să cumperi chiar un Megane 3 RS în varianta de bază care vine cu motorul pe benzină de 2.0 litri şi 250 CP. Din această perspectivă preţul cerut pentru modelul testat pare nerealist dar până la urmă cele două modele au clienţi total diferiţi.

 

Este o sumă mare dar nici la concurenţi nu poţi să obţii un preţ mai bun pentru motorizări şi dotări similare.

 

Poate fi o alegere foarte bună pentru cei care îşi doresc un hatchback spaţios, cu dotări peste medie şi un motor interesant din perspectiva puterii şi a consumului.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed