Money.ro Test Zone: Smart ForTwo

Smart-ul ForTwo Coupe testat de Money.ro era echipat cu motorul pe benzină de 1.0 l care dezvoltă 70 CP şi transmisie semiautomată cu 5 trepte. Pe hârtie acest motor duce maşina de la 0 la 100 km/h în 13.7 secunde şi se poate o atinge o viteză maximă de 145 km/h.

 

În trafic ai nevoie de un timp pentru acomodare dacă nu vrei să simţi întârzierile cutiei în schimbarea treptelor. După ce te obişnuieşti şi înveţi să dozezi corespunzător puterea cu care apeşi pe acceleraţie lucrurile se schimbă şi rulezi mult mai lin.

 

O mică problemă ar fi frânele – o apăsare uşoară a pedalei nu dă rezultatele scontate. Trebuie să apeşi viguros şi să te asiguri că ai şi spaţiu suficient. E nevoie de o perioadă mai lungă de acomodare ca să te obişnuieşti cu frânele.

 

Suspensiile sunt destul de rigide şi dacă prin oraş nu deranjează prea mult la viteze mai mari pe autostradă vei simţi din plin când treci peste denivelări sau traversele podurilor rutiere.

 

Smart a dotat motorul de 1 litru şi cu sistemul Micro Hybrid Drive care reprezintă de fapt un sistem deja clasic de Start/Stop. Cu acest mod activat un Smart ForTwo ar trebui să consume în mediul urban până în 5 litri pentru o sută de kilometri. În testul nostru n-am reuşit să coborâm sub 6.5 litri prin oraş. Cu toate acestea consider că este un consum rezonabil pentru acest motor cu transmisie semiautomată.

 

Smart ForTwo a obţinut patru stele la testele EuroNcap. Deşi pare greu de crezut acest lucru este real şi s-a reuşit acest lucru prin implementarea unei celule de siguranţă denumită de producător Tridion.

 
La capitolul dotări maşina primită la test dispunea de un echipament mulţumitor: de la volanul îmbrăcat în piele şi până la sistemul audio multimedia şi navigaţie cu touchscreen.  Deşi erau foarte multe opţionale care îi ridică preţul considerabil Smart-ul ForTwo nu avea reglaj electric pentru oglinzi. Personal consider acest lucru o scăpare serioasă în oferta pentru că la nivelul de preţ al maşinii pare hilar să oferi navigaţie, dar nu şi nişte reglaje electrice atât de utile.
 
 
Un aspect practic este reprezentat de faptul că luneta se poate deschide independent de portbagaj si acţionarea este electrică.  Vei aprecia acest lucru mai ales când ai de încărcat cumpărăturile zilnice de la piaţă.

 

Şi pentru că am ajuns la preţ trebuie să spunem că nu vorbim despre o maşină ieftină. Un Smart Fortwo similar cu cel testat se vinde cu 16.065 euro TVA inclus.  Chiar şi pentru o maşină de oraş cu un pedigree atât de celebru această sumă nu este una de neglijat. Mai ales când nu îţi permiţi decât o maşină şi trebuie să analizezi cu seriozitate dacă cele două locuri şi portbagajul de 220 litri oferite de acest Smart sunt datele potrivite pentru achiziţia unui autoturism.

 

Dacă nu te interesează spaţiul şi nu ai o familie numeroasă această maşină poate fi o alegere bună dacă locuieşti într-un oraş aglomerat.  Eventual dacă se mai renunţă la opţionale preţul de achiziţie poate fi mai redus.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed