Motorul de căutare Bing şi browserul Edge se bazează pe inteligenţa artificială

Microsoft îşi mizează viitorul pe AI, prin investiţii de ordinul miliardelor de dolari.

Lucrând cu startup-ul OpenAI, compania îşi propune să rivalizeze cu Google, divizie a grupului Alphabet, şi să obţină profituri mari prin intermediul instrumentelor care accelerează toate tipurile de creare de conţinut, automatizând sarcinile, dacă nu locurile de muncă în sine.

”Această tehnologie va remodela aproape toate categoriile de software”, a declarat directorul general al Microsoft, Satya Nadella, într-un briefing pentru reporteri la sediul Microsoft din Redmond, Washington.

Acţiunile Microsoft au crescut cu 3,2% în tranzacţiile de după-amiază din SUA, până la 265,10 dolari pe acţiune.

Puterea aşa-numitei AI generative, care poate crea practic orice text sau imagine, a apărut în public anul trecut, odată cu lansarea ChatGPT, senzaţia de chatbot a OpenAI. R

ăspunsurile sale de tip uman la orice solicitare le-au oferit oamenilor noi moduri de a se gândi la posibilităţile de marketing, de redactare a lucrărilor la termen sau de diseminare de ştiri sau chiar de a interoga informaţii online.

Directorul Microsoft Consumer Marketing, Yusuf Mehdi, a declarat în cadrul briefingului că motorul de căutare Bing va fi alimentat de AI şi va rula pe un nou ”model larg de limbaj”, de generaţia următoare, care este mai puternic decât ChatGPT.

Un chatbot va ajuta utilizatorii să rafineze mai uşor interogările, să ofere rezultate mai relevante, actualizate şi chiar să uşureze cumpărăturile.

Microsoft îşi propune acum să comercializeze tehnologia OpenAI, inclusiv ChatGPT, clienţilor săi din cloud şi să adauge aceeaşi putere şi suitei sale de produse, inclusiv pentru căutare.

Google a dezvăluit luni un chatbot propriu numit Bard, în timp ce intenţionează să lanseze AI pentru motorul său de căutare care poate sintetiza material atunci când nu există un răspuns simplu online.

Decizia Microsoft de a-şi actualiza browserul Edge va intensifica concurenţa cu browserul Chrome al Google.

Rivalitatea în domeniul serviciilor de căutare este acum printre cele mai mari din industrie, deoarece OpenAI va permite Microsoft să îşi extindă cota de 9%, în detrimentul Google, a declarat Daniel Ives, analist la Wedbush Securities.

”Microsoft caută să câştige această bătălie AI”, a spus el într-o notă de cercetare luni.

Pentru trimestrul încheiat pe 31 decembrie, Alphabet a raportat venituri de 42,6 miliarde de dolari datorile serviciilor de căutare ale Google şi altor venituri, în timp ce Microsoft a publicat 3,2 miliarde de dolari din publicitate, căutare şi ştiri.

În spatele parteneriatului Microsoft OpenAI se află planul său de a investi în dezvoltarea de supercomputere şi suport în cloud, astfel încât startup-ul să poată lansa o tehnologie mai sofisticată şi să vizeze nivelul de inteligenţă a maşinilor visat în science fiction.

Rezuştatul acestei strategii este însă mai imediat. Săptămâna trecută, Microsoft a anunţat că AI-ul startup-ului va genera note de întâlnire în Teams, software-ul său de colaborare, precum şi va sugera răspunsuri prin e-mail furnizorilor care folosesc abonamentul său Viva Sales.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed