Muzica, în pragul unei crize de nervi – Psihoterapeut: Lumea se schimbă şi artistul poate face parte din schimbare. Strateg: Corporaţiile preiau tot mai multe săli, lăsându-i pe antreprenorii independenţi şi mai vulnerabili

Rachel Lynn Karry, strateg pentru dezvoltarea afacerilor, a declarat pentru News.ro că principalele ei temeri privind criza provocată de Covid-19 sunt că firmele se închid, sălile de concerte rămân fără bani şi acesta este un moment de vârf pentru ca investitorii bogaţi şi alte corporaţii să preia tot mai multe imobile şi săli independente, lăsându-i pe antreprenorii independenţi din muzică şi mai vulnerabili şi cu mai puţin control.

Împreună cu echipa ei a pus bazele Music Entrepreneur Conference (ME.Con), lansată la Centrul de Ştiinţe al Universităţii Harvard, pentru a ajuta artiştii şi antreprenorii să devină „ARTreprenori”.

„Undeva, cumva există afaceri de făcut. Când lumea pare să se năruie în jurul nostru, există oportunităţi. Ţine de mentalitate să le observi” este panelul la care Rachel Karry va participa pe 30 iulie, la conferinţa online Mastering the Music Business, eveniment profesional organizat din România.

Trăieşte la New York şi pandemia, cu izolarea şi închiderea firmelor şi cu modificarea tuturor planurilor făcute pentru 2020, a reprezentat „mai mult decât o surpriză”. Sursele de venit ale companiei ei sunt diverse, astfel că impactul nu a fost foarte grav.

„Strategia noastră a fost să ne ajutăm clienţii să pătrundă într-un ecosistem digital. A fost nevoie să fim răbdători cu ei şi să îi sprijinim pe cât posibil pentru a menţine o stare de spirit optimistă. Mulţi clienţi au fost nevoiţi să intre în modul de supravieţuire şi a trebuit să evaluăm rapid situaţia pe frundalul propriului şoc”, a declarat ea pentru News.ro.

Un fapt care i-a părut surprinzător a fost că noi clienţi au apărut în ultimele luni, iar noile oportunităţi sunt găsite acum prin intermediul tehnologiei. În plus, în prezent sunt puse bazele unui fond de investiţii pentru antreprenorii din zona muzicii. 

„Acum, companiile se bazează pe conţinut video şi strategie digitală mai mult ca oricând şi caută ca afacerile lor să fie duse la un alt nivel”, a mai spus ea. „Trebuie mereu să fim capabili să ne adaptăm. Cheia este să continui să evoluezi indiferent ce îi iese în cale”.

Karry a continuat: „Principalele mele temeri sunt că firmele se închid, sălile de concerte rămân fără bani şi devine un moment de vârf pentru investitorii bogaţi şi alte corporaţii să pună mâna pe tot mai multe imobile şi săli independente, lăsându-ne pe noi, antreprenorii independenţi din muzică, şi mai vulnerabili şi cu mai puţin control privind muzica şi oportunităţile  din comunităţile noastre”.

Legat de momentul şi felul în care a acţionat privind clienţii companiei ei, Karry a spus că i-a avertizat cu mulţi ani în urmă că trebuie să aibă o amprentă digitală mai puternică şi mai diversă, astfel, o comunitate mai mare cu care să lucreze direct.

„Ştim deja ce paşi trebuie să urmeze mulţi clienţi… să aibă un conţinut mai antrenant. Având în vedere că nu este atât de simplu, mulţi trebuie să facă doar mai mult conţinut şi să îşi dea seama pe parcurs ce funcţioneză. Trebuie să fim flexibili şi să nu ne pierdem în detalii, ci mai degrabă să ne concentrăm pe scopul final”. 

Despre situaţia prezentă, ea speră ca totul să poată fi reluat în 2021 de unde a rămas. 

„Nu ştim ce nu ştim. Sperăm ca în 2021 totul să fie reluat de unde l-am lăsat, dar cine ştie? Evoluţia pandemiei înseamnă că trebuie să fim mai creativi, inovativi şi să colaborăm mai mult ca înainte. Trebuie, de asemenea, să lucrăm mai mult pe partea de creştere personală, pentru a ţine pasul cu schimbările rapide şi nevoia de a fi deschişi la minte”.

Music Entrepreneur Conference va avea loc anul acesta, în luna noiembrie, a adăugat ea, când vor fi discutate din nou problemele cu care se confruntă comunitatea.

Rachel Lynn Karry/ Mihaela Ivan Holtz

Pandemia, perioadă pentru reînnoire

Doctor în psihologie clinică, Mihaela Ivan Holtz trăieşte în California din 1991. Miercuri, în prima zi a conferinţei, ea va participa la panelul „Nebunia de a rămâne sănătos” din cadrul Mastering The Music Business.

„Aceste vremurile ne forţează să ne descoperim punctele noastre forte şi de rezistenţă. S-ar putea să fim surprinşi de ce suntem capabili”, a declarat ea pentru News.ro.

Ea consideră că perioada pe care o traversăm „este un moment pentru reînnoire”.

„Noi, ca umanitate, trebuie să ne schimbăm. Împreună trebuie să lucrăm pentru a depăşi criza mondială şi pentru a descoperi noi modalităţi de a merge mai departe. Este responsabilitatea noastră de a descoperi noile modalităţi de a trăi, de a face artă şi de a fi productivi – în limitele exterioare cu care ne confruntăm”.

Ivan Holtz a mai precizat că în ultima perioadă cazurile de anxietate şi depresie, dar şi dependenţele au luat amploare.

„Am descoperit că terapia online este eficientă. Când oamenii sunt motivaţi să lucreze cu orice resurse au la îndemână, funcţionează. Artiştii care au ales să fie flexibili şi să se mute online continuă să progreseze chiar şi în această perioadă de încercare. Ei continuă să fie creativi, să rămână conectaţi şi să găsească noi modalităţi de a continua să trăiască cu un simţ al scopului. Experimentează noi moduri de a se afişa şi de a merge mai departe, în timp ce lucrează în limitele impuse de aceste vremuri.

Ea a povestit că în sesiuni de psihoterapie online clienţii au împărtăşit cu ea arta sau spaţiul lor creativ de acasă. „Am avut privilegiul să îi văd în acţiune, în sanctuarele lor creative. O invitaţie în lumea lor creativă şi privată. Acest lucru este atât de special pentru mine, cât şi pentru ei. Simt că îi cunosc la un nivel diferit, poate mai profund. Drept urmare, i-a ajutat în evoluţia lor emoţională şi creativă”.

Cât despre public, despre spectatori şi organizatori de evenimente, psihoterapeuta a declarat: „Zona UE pare mai sigură acum decât SUA. Unii oameni sunt gata să meargă la spectacole sau concerte, alţii sunt speriaţi”. 

Ea consideră că cei care organizează evenimentele trebuie să creeze un spaţiu sigur şi trebuie să comunice asta publicului.

„Trebuie să lucrăm cu limitele (…) Această comunicare transparentă va ajuta oamenii să scape de anxietate, pentru că anxietatea lor este reală. Spectatorii trebuie să afle cât mai multe despre logistica creării unui spaţiu sigur din punct de vedere al sănătăţii şi despre tot ce face organizatorul pentru a-i ţine în siguranţă şi a-i ajuta să se bucure de spectacol”, a adăugat Mihaela Ivan Holtz.

Legat de eventuale planuri de viitor, ea este de părere că „artistul trebuie să continue să fie activ şi să facă parte din schimbări”.

„Pe măsură ce lumea se schimbă, pe măsură ce apar noi posibilităţi, el trebuie sa fie acolo pentru a face parte din acele schimbări şi posibilităţi. Sau poate va fi cel care creează noi posibilităţi”.

Pentru că nu ştim când şi care va fi modul în care vor reveni evenimentele live, ei trebuie să fie conştienţi că „publicul lor este acolo, undeva, fericit să se conecteze cu ei în moduri noi”.

„Sau dacă e vorba despre un artist nou, cum poate să creeze arta care ia în considerare publicul – cu nevoile, dorurile, temerile, pasiunile de acum? Da, nu este uşor! Dar trebuie să continue să se prezinte în orice mod pot, respectând limitele impuse. Şi, într-o zi, vechiul şi noul se vor uni şi publicul lor va avea parte de diverse căi de a se conecta cu arta lor – live şi virtual”.

Ca un îndemn pentru tinerii artişi, ea a continuat: „Lumea se schimbă şi tu, artistul, poţi face parte din schimbare. Vei crea schimbări. Lucrează cu autorităţile din oraşul tău, agenţii tăi, managerii şi, împreună, creaţi schimbările. Publicul tău are nevoie de arta ta. Aminteşte-ţi că arta este limbajul universal. Amintiţi-vă, trăim timpuri istorice care necesită schimbări istorice. Puteţi face parte activ din acest schimbări. Cereţi ajutor, dacă aveţi nevoie, pentru a putea continua să vă adaptaţi şi să vă faceţi arta pentru publicul vostru”.

Conferinţa Mastering The Music Business (MMB) va aduce, între 29 şi 31 iulie, în mediul online profesionişti din întreaga lume pentru a discuta problemele industriei cauzate de pandemia de COVID -19, dar şi pentru a veni cu soluţii care să ajute artiştii.

În cele trei zile vor avea loc 24 de paneluri, studii de caz, prezentări şi workshop-uri susţinute de peste 55 de profesionişti din 15 ţări.

Conferinţa va putea fi urmărită, începând cu ora 14.00, pe pagina de Facebook a , accesul fiind gratuit.

Printre cei care vor vorbi se numără Keren McKeen (Marea Britanie), fost manager al trupei Snow Patrol, Neeta Ragoowansi (SUA), Rachel Lynn Karry (SUA), Dan Finţescu (RO), Oleg Pylypenko (Ucraina), fondator al platformei ticketsell.ai, Mihaela Ivan Holtz (SUA/RO), psihoterapeut, Ekaterina Bazhanova (Rusia), manager al multor artişti independenţi, şi Matt Errington (Marea Britanie), director al SMB (School of Music Business).

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed