AcasăActualitateNegocierile dintre Metrorex şi Alstom, aproape de final

Negocierile dintre Metrorex şi Alstom, aproape de final

Termenii negocierii dintre Metrorex si Alstom au pornit de la obiectivul fixat de compania de stat stipulat în acordul cu FMI, de reducere a costurilor de mentenanţă cu 30% până la finele lui 2011. Directorul Metrorex Gheorghe Udrişte speră ca negocierile să se încheie cel târziu în septembrie.

 

“Cred că vom ajunge într-un final fericit. Rămâne să vedem în ce parametrii vom pune contractul, care sunt bazele care să ne permită această reducere, pentru că nu poţi face o reducere de la 150 mil. lei cat trebuie să plăteşti într-un an îţi dau mai puţin cu 30 milioane. Trebuie sa avem un fundament tehnic”, a declarat directorul general Metrorex, Gheorghe Udrişte.

 

Potrivit directorului Udrişte unul din termenii negocierii este şi modul de tarifare: noua formulă de calcul a preţului lucrărilor de mentenanţă se va face pe tren kilometri parcurşi si nu în funcţie de numărul de vagoane aşa cum era în prezent. Iar valabilitatea contractului va fi retroactivă cu 1 ianuarie 2011, adică Metrorex ar urma să plătească mai puţin pentru întreţinerea trenurilor anul acesta. Contactat de The Money Channel, directorul Alstom Gabriel Stanciu confirmă intrarea în linie dreaptă a negocierilor cu Metrorex dar refuză să dea detalii despre termenii negocierii.

 

“S-a vehiculat cifra asta care a fost evocată în discuţiile cu FMI de 30% . Acum 30% inseamna din ce. Din bugetul necesar al Metrorex. Pentru mine are mai putina relevanta discutiile Metrorex cu FMI, decât ce pot să fac eu în cadrul contractului”, spune directorul general Alstom, Gabriel Stanciu.

 

Noul contract negociat între Metrorex şi Alstom ar urma să intre în vigoare la finele lui septembrie dar este condiţionat de plata la zi a facturilor restante către compania franceză, care depăşesc 130 milioane de lei, sumă fără TVA. Contractul dintre Metrorex şi compania franceză Alstom a fost semnat la finele lui 2003 şi stipula un preţ “estimat” de 239,75 milioane de euro pentru întreţinerea şi reparaţia trenurilor pe o perioadă de 15 ani. În cinci ani compania a încasat mai bine de 70% din valoarea contractului.

Ultimele Articole