Nicuşor Dan: Nu e deloc adevărat că sunt localităţi din România care subvenţionează metroul din Bucureşti

Întrebat luni seară, la B1 TV, cum comentează declaraţiile ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, privind preluarea de către Primăria Capitalei a metroului, Nicuşor Dan a explicat că are o colaborare bună cu acest minister. 

”Avem o colaborare foarte bună cu Ministerul Transporturilor în ceea ce priveşte trenul metropolitan. Peroanele vor fi amplasate în zona de protecţie a liniei CFR care aparţine Ministerului Transporturilor. Am avut foarte multe discuţii bune şi vom mai avea”, a declarat Nicuşor Dan. 

 Edilul a adăugat că nu este adevărat că localităţi din România subvenţionează metroul bucureştean. 

 ”Nu e deloc adevărat că prin această subvenţie sunt localităţi din România care subvenţionează metroul. Adevărul este – şi e absolut normal să fie aşa – adevărul este că Bucureştiul, prin munca oamenilor din Bucureşti, subvenţionează munca oamenilor din ţară. Salariile profesorilor, contribuţia Bucureştiului este de 25 la sută, dar profesorii din Bucureşti sunt 10 la sută. La fel pe ce înseamnă sistem de sănătate, asigurări sociale. Contribuţia Bucureştiului e mai mare, dar e normal să se întâmple aşa, dar nu se pune problema că dacă există o subvenţie pentru metrou, celelalte localităţi subvenţionează”, a precizat Nicuşor Dan. 

 Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat că bucureştenii sunt nemulţumiţi de frecvenţa scăzută cu care circulă metroul, din cauza contractului de mentenanţă la Metrorex care nu a fost plătit.  

El a mai spus că anul trecut, de exemplu Metrorex, nu a avut buget şi că s-a săturat ca mereu Ministerul, Guvernul să vină de fiecare dată să aloce bani pentru a acoperi găurile companiei.  

Ministrul a adăugat că e dispus să aibă o discuţie cu Primăria Capitalei dacă doreşte să preia gestiunea transportului în comun în Bucureşti. 

 ”M-am săturat şi eu şi alţii, sunt convins că şi dvs, ca acest disconfort pe care îl au bucureştenii să fie folosit ca un fel de mijloc de presiune asupra Ministerului, Guvernlui, în a veni de fiecare dată cu bani ca să astupăm anumite găuri de la Metrorex. Nu asta este soluţia. Soluţia este ca totuşi, într-un final, şi lucrul acesta se va întâmpla în acest semestru, până la sfârşitul anului, ca acolo să existe un plan foarte bine pus la punct legat de management, de cum vor arăta toţi indicatorii economici, fiindcă bugetul statului nu poate să vină de fiecare dată să acopere minusul pe care Metrorexul în are. Am mai spus acest lucru – de ce nu se plăteşte de la bugetul statului transportul în comun la Cluj, la Iaşi, la Craiova, la Timişoara?”, a afirmat Grindeanu. 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed