Nintendo a devenit a doua companie din Japonia după valoarea de piaţă

0
Nintendo a devenit a doua companie din Japonia după valoarea de piaţă

 

Consola Wii produsă de Nintendo a depăşit cu mult vânzările consolei PlayStation 3 ale rivalului Sony, de la lansarea acestora la sfârşitul anului trecut. Strategia Nintendo de a extinde sectorul jocurilor video prin oferirea unor jocuri uşoare însă inovative s-a dovedit a fi un succes răsunător, relatează NewsIn..

Acţiunile Nintendo s-au apreciat cu 2,6%, până la 58.900 yeni pe acţiune la începutul şedinţei bursiere de marţi, ridicând valoarea totală a companiei la 8.340 miliarde yeni (72,6 miliarde dolari), depăşind astfel capitalizarea pe piaţă de 8.200 de miliarde yeni a grupului Canon.

Chiar şi aşa, Nintendo reprezintă doar o treime din capitalizatea grupului Toyota, care este cel mai mare producător de automobile din lume, a cărui valoarea se ridică la 24.000 miliarde yeni.

Valoarea titlurilor Nintendo a crescut de peste patru ori în ultimii doi ani, iniţial pe fondul cererii substanţiale pentru playerul DS, apoi datorită vânzărilor consolei Wii, afirmă NewsIn.