Noi probleme la autostrada pe care „alunci ca pe gresie”

Telenovela cu lotul 3 al autostrăzii Sebeş – Turda pare fără sfârşit. Surse de la Drumuri spun că şi ultimele teste au indicat probleme de planeitate şi rugozitate pe acest tronson, însă constructorul italian insistă să nege existenţa lor.

 

Şi cele mai recente măsurători de pe lotul 3 al autostrăzii Sebeş – Turda au indicat probleme de rugozitate şi planeitate pe mai bine de trei kilometri, au spus pentru ECONOMICA.NETsurse din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

 

Prin urmare, suprafeţele cu probleme vor fi frezate şi reasfaltate. De altfel, constructorul şi-ar fi asumat să termine operaţiunile de frezare şi reasfaltare până pe 27 iulie, urmând ca până pe 30 iulie să fie gata şi primul strat de marcaje, în vederea efectuării mult-aşteptatei recepţii, potrivit surselor noastre.

 

„În actul semnat şi-au asumat că vor freza pe o distanţă de trei kilometri, unde au fost semnalate probleme, inclusiv la ultimele teste”, au explicat sursele, adăugând că al treilea rând de teste a fost făcut inclusiv cum a vrut constructorul, cu pendulul şi lata, iar reprezentanţii săi au fost de faţă.

 

O porţiune de 12 kilometri din autostrada Sebeş-Turda trebuia deschisă la începutul acestui an, dar inspectorii companiei de drumuri au constatat la faţa locului…că nu se poate.

 

Reţeta folosită la asfaltare face şoseaua periculos de alunecoasă. Vorbim de exces de bitum, de probleme legate de rugozitate, adică de aderenţa în sine a asfaltului, elemente de planeitate executate neconform, spune Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. El compară circulația pe autostradă cu cea pe o pată de ulei sau cu mersul în baie, pe gresia udă. Constructorul lotului 3 este firma italiană Tirrena Scavi.

 

Articolul integral pe ECONOMICA.NET

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed