Noul Regulament privind siguranţa generală a vehiculelor a intrat în vigoare. Prevederile impun măsuri care introduc funcţii de siguranţă pentru asistarea şoferului pentru diverse tipuri de vehicule

Noul Regulament adoptat de Parlamentul European şi de Consiliul Uniunii Europene stabileşte dispoziţiile administrative şi cerinţele tehnice privind omologarea de tip a tuturor vehiculelor, sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate noi, cu scopul de a asigura buna funcţionare a pieţei interne şi pentru a oferi un nivel ridicat de siguranţă şi performanţă de mediu.

„Acesta introduce o serie de sisteme avansate obligatorii de asistenţă pentru conducătorul auto, cu scopul de a îmbunătăţi siguranţa rutieră, şi stabileşte cadrul juridic pentru omologarea vehiculelor automatizate şi complet autonome în UE. Noile măsuri de siguranţă vor contribui la o mai bună protecţie a pasagerilor, a pietonilor şi a bicicliştilor din întreaga UE, salvând, potrivit estimărilor, peste 25 000 de vieţi şi evitând cel puţin 140 000 de vătămări grave până în 2038”, se arată într-un comunicat dat publicităţii miercuri de Reprezentanţa Comisiei Europene în România.

Documentul împuterniceşte Comisia Europeană să completeze cadrul juridic pentru vehiculele automatizate şi conectate, iar în acest context Comisia va prezenta în această vară norme tehnice pentru omologarea vehiculelor complet autonome, UE devenind astfel un pionier în domeniu. 

De la intrarea în vigoare a Regulamentului, noile măsuri care introduc funcţii de siguranţă pentru asistarea conducătorului auto includ asistenţă inteligentă pentru controlul vitezei, avertizare la mersul înapoi cu cameră sau senzori, avertizare cu privire la somnolenţa şi lipsa de atenţie a conducătorului auto, dispozitive de înregistrare a datelor privind evenimentele, precum şi semnal de oprire de urgenţă   pentru toate vehiculele rutiere respectiv, autoturisme, camionete, camioane şi autobuze. 

Pentru autoturisme şi camionete vor fi necesare funcţii suplimentare, cum ar fi sistemele de menţinere a benzii de circulaţie şi frânarea automată; pentru autobuze şi camioane va fi nevoie de implementarea de tehnologii pentru o mai bună recunoaştere a posibilelor unghiuri moarte, avertizări pentru prevenirea coliziunilor cu pietoni sau biciclişti şi sisteme de monitorizare a presiunii în pneuri.

„Normele se vor aplica mai întâi noilor tipuri de vehicule, începând de astăzi, şi ulterior tuturor vehiculelor noi, începând cu 7 iulie 2024. Unele dintre noile măsuri vor fi extinse pentru a fi aplicate mai multor tipuri de vehicule rutiere până în 2029”, precizează comunicatul Comisiei Europene.

La nivel european s-au pus în discuţie de mai mulţi ani noi reglementări privind siguranţa generală a vehiculelor în contextul în care studiile arată că erorile umane apar în 95 % din accidente.

 „Odată cu noua legislaţie privind siguranţa vehiculelor care se aplică de astăzi, Europa se asigură că această tehnologie îmbunătăţeşte viaţa de zi cu zi a cetăţenilor noştri şi că industria autovehiculelor dispune de un cadru previzibil şi sigur pentru a continua implementarea unor soluţii tehnologice inovatoare şi pentru a-şi menţine competitivitatea la nivel mondial.”, a declarat comisarul responsabil pentru piaţa internă, Thierry Breton.

Începând de miercuri, 6 iulie, a intrat în vigoare, la nivelul Uniunii Europene 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed