x


  • EUR
    4.5975
    USD
    3.8945
  • 22° C
    Vremea
    Bucuresti
    Vant

    11 km/h
    Umiditate

    41%
    Presiune

    34033 hPa
string(10) "invatamant"

O necruțătoare analiză OECD a paradoxului Educației românești: țara în care profesorii se cred cei mai buni, iar elevii sunt cei mai slabi

Înainte de orice, o percepție șocantă, ce pare să depășească efectul paradoxal. În timp ce profesorii din Japonia și Finlanda se consideră slab pregătiți, dascălii din Româniase evaluază ca fiind cei mai buni. Rezultatele sunt, însă, invers decât măsura acestei autoevaluări.

Author: Cristina Popovici | Sursa: Money.ro | Publicat: 17.05.2017, 8:34 | Actualizat: 17.05.2017, 8:34

OECD articulează, pe marginea unei evaluări ferme câteva recomandări pentru școala românească. Analiză, împact, sfaturi : realitate!

 

1- Baza de plecare – paradoxul românesc: elevi slabi la testele PISA, dar toți profesorii se autoevaluează ca buni sau foarte buni

 

Recomandările OECD vine într-un moment de criză a educației, în care autoritățile nu par totuși dispuse să riște o reformă – dimpotrivă, s-au făcut pași înapoi, așa cum s-a întâmplat cu numirea pe post a directorilor de școli care nu au promovat anul trecut examenul.

 

Ultimul Studiu Internațional privind Procesul de Predare – Învățare (TALIS, realizat de OECD) arăta că profesorii din România, alături de cei din Malaysia, se cred cel mai bine pregătiți dintre profesorii din cele 34 de țările participante la acest studiu OECD – 99,8% dintre profesoriri români se simt bine sau foarte bine pregătiți în ceea ce privește conținutul disciplinei predate, iar 98,5% dintre profesori se simt bine sau foarte bine pregătiți în ceea ce privește pedagogia disciplinei predate.

 

 

Spre comparație, profesorii din Finlanda și Japonia se simt cel mai slab pregătiți în aceste domenii:

doar 72% dintre profesorii din Finlanda se declară bine sau foarte bine pregătiți în ceea ce privește conținutul disciplinei predate, și 64% se declară bine sau foarte bine pregătiți în ceea ce privește pedagogia disciplinei predate.

Spre deosebire de România, elevii din Japonia și Finlanda s-au plasat pe locurile doi, respectiv cinci în ultimul clasamentul internațional PISA, însă.

La sfârșitul anului trecut, OECD a prezentat rezultatele testării PISA 2015, care au reconfirmat situația gravă din România:

Rezultatele elevilor români înregistrează o foarte ușoară îmbunătățire, comparativ cu PISA din 2012, dar ele sunt în continuare îngrijorătoare – aproape un sfert din elevii români au avut performanțe foarte slabe la toate cele trei probe (citire/lectură, matematică și științe), adică sunt analfabeți în respectivele domenii.

mai multe, pe cursdeguvernare.ro.