O piatră de hotar! Drulă anunță mișcări la A8, cea mai scumpă autostradă din România

0
5
O piatră de hotar! Drulă anunță mișcări la A8, cea mai scumpă autostradă din România

Săptămâna aceaasta se finalizează licitația și va fi desemnat câștigătorul pentru realizarea la cheie a etapei de proiectare pentru tronsonul cuprins între Târgu Neamț-Iași-Ungheni, parte din Autostrada 8, zisă și a Unirii, care leagă Ardealul de Moldova, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. ”Sectorul dintre Târgu Frumos și Lețcani va fi tratat cu prioritate – aici sperăm la o finalizare mai rapidă a proiectării, astfel încât să poată fi dat în lucru pentru execuție anticipat. Îmi doresc să nu existe contestații și să putem semna contractul pentru proiectul tehnic al acestei investiții care este crucială nu doar pentru Moldova, ci și pentru întreaga țară”, a mai spus Drulă.

 

Raed Arafat vorbește despre libertatea pe care o vor avea românii de Paște

 

 

Autostrada A8, Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni, de aproximativ 311 kilometri, ar putea costa 36 miliarde de lei, fiind cea mai scumpă investiție într-o șosea rapidă din România.

 

Mărturia unei balerine românce după vaccinarea cu AstraZeneca: Soțul m-a resuscitat. Striga: respiră!

 

 

Pe tronsonul de autostradă Tg. Mureș-Tg. Neamț, de pe A8, adică pe porțiunea care traversează munții, se află în lucru un studiu de fezabilitate subfinanțat și cu șanse mari de a intra în blocaj. ”A fost o licitație organizată pe vremea PSD-ului, cu o valoare trecută la mișto și cu adjudecare în bătaie de joc. Firma din Spania dă semne de neputință”, a declarat recent Cătălin Urtoi, reprezentant al asociației “Împreună pentru A8”, fost consilier onorific al lui Lucian Bode pe vremea când acesta ocupa postul de ministru al Transporturilor. Proiectantul este compania Ingenieriaa Especializada Obra Civil e Industrial SA. La proiectarea sectorului Târgu Mureș – Târgu Neamț ”există o incapacitate constatată, de-a lungul timpului, la firma de proiectare. Din acest motiv am luat decizia să monitorizăm permanent acest prestator de servicii. Astfel, în fiecare zi de luni, la sediul ministerului analizăm stadiul evoluției serviciilor de proiectare pe acest proiect”, a declarat Mariana Ioniță, directorul general CNAIR. ”În August 2020, fostul Ministru al Transporturilor, Lucian Bode (PNL), a refuzat să sancționeze intarzierile pe acest tronson, acordând firmei spaniole încă un răgaz de șase luni (25 Iulie 2021), iar acum această firmă gâfâie. Pe tronsonul Tg.Neamt – Iași – Ungheni avem o licitație de studiu de fezabolitate + Proiect cu multe semne de întrebare. Un caiet de sarcini prost pregătit în 2020 sub conducerea PNL și preluat de actuala conducere USR PLUS”, a mai spus Urtoi.

Drulă susține că A8 se află în diferite etape de implementare, iar pe sectorul cel mai greu, pe zona montană, e în drulare o revizuire de studiului de fezabilitate care are probleme.

Pe A8, șoseaua rapidă care pleacă de la Ungheni, trece prin Iași, ajunge la Tg. Neamț și apoi taie Carpații spre Tg. Mureș, contractul de revizuire a studiului de fezabilitate pe cei peste 200 de kilometri dintre Tg. Mureș și Tg. Neamț a început în mai 2019 și ar fi trebuit să fie gata în ianuarie 2021, însă este departe de finalizare. ”Studiile geotehnice de teren au fost realizate doar pe sectoarele ușoare, nefiind atacate zonele grele de munte. Toți cei 311 km. ar putea fi gata în 2030, conform oficialilor Transporturilor.