Oamenii cu mulți bani s-au plictisit de iahturi

În ultimele luni, numeroși analiști scriu despre succesul pieței de iahturi. Săptămâna trecută, spre exemplu, agenția Bloomberg nota, citând datele Superyacht Intelligence Agency, că acest segment crește: de la începutul anului au fost vândute aproape 300 de super-iahturi, după ce, în 2017 s-au cumpărat numai 249. Cifrele sunt, desigur, îmbucurătoare. Dar o analiză mai profundă arată că situația departe de a fi atât de strălucită pe cât și-ar doi unii și alții.

 

În ultimul deceniu, numărul familiilor ale căror averi trec de 30 de milioane de dolari a progresat, la nivel mondial, de mai bine de 2,5 ori. În orice caz, așa reiese din studiul companiei Wealth-X. În aceeași perioadă, numărul tranzacțiilor pentru vânzarea de iahturi a sporit cu mai puțin de 10%. Iar în structura cheltuielilor oamenilor înstăriți, pondearea investițiilor în aceste active s-a redus cu aproape 65%.

 

De ce? Parțial, din cauza refuzului producătorilor de profil de a veni cu oferte și pentru clienții mai simpli. Mai sunt și alți factori. Piața asiatică, spre exemplu, unde numărul milionarilor crește în ritm amețitor, nu va adera prea curând la această ramură, oricum nu la amploarea europenilor sau americanilor, pentru că nu există suficientă infrastructură adecvată. În plus, tot mai mulți renunță să-și construiască iahturi, preferând să aleagă din cele deja existente sau să achiziționeze unul la mâna a doua.

 

Articolul integral pe DC BUSINESS

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed