Operatorul low-cost Blue Air estimeză un profit de până la 1 milion de euro pentru 2009

“Pentru 2010 ne aşteptăm la o cifră de afaceri de circa 200 de milioane de euro”, a mai spus Adrian Ionaşcu.

Plus 50% la numărul de clienţi în primul an al crizei

Operatorul aerian low-cost a înregistrat în 2009 un număr de 1,7 milioane de pasageri, în creştere cu 50% faţă de anul precedent. “Ne-am diversificat cu oferte pentru clienţi corporate, grupuri, city-breaksuri”, a mai spus Adrian Ionaşcu.
Compania aeriană are 830 de angajaţi şi ţinteşte creşterea numărului lor cu 30% în 2010. Blue Air a înregistrat în 2009 un grad de ocupare al aeronavelor de 85% şi estimează pentru 2010 un declin sensibil al indicatorului, până la nivelul de 75%.
“Principalul obiectiv pentru 2009 a fost să ne păstrăm cota de piaţa. În 2009 am avut o cotă de piaţă de 42-44%”, a mai declarat Adrian Ionaşcu.

Ţinte pentru al doilea an al crizei

Buget de investiţii cel puţin egal cu 2009
Cu 30% mai mulţi angajaţi.
3 aeronave
noi.
Deschiderea unor noi baze de operare.
Circa 2,2 milioane de pasageri.
Grad de ocupare al aeronavelor: 75%. 

Reprezentantul Blue Air estimează că piaţa locală aeriană low cost va avea în jur de 4.5-5 milioane de pasageri.

Piaţa aeriană a înregistrat la nivel global pierderi de 11 miliarde de dolari, în 2009, dintre care 3.5 miliarde de dolari doar în Europa, explică Adrian Ionaşcu.

Principalul competitor al operatorului aerian român este compania ungară Wizz Air.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed