Optimizare SEO: 3 ponturi simple pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului

Serviciile de optimizare SEO, care se referă la optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare, însumează o tehnică de marketing online ce se adresează tuturor antreprenorilor care desfășoară activități comerciale în mediul online. Majoritatea acestora dețin magazine online pentru a vinde pe Internet diferite produse, de la articole vestimentare la electrocasnice sau componente tehnice, dar și website-uri de prezentare a unei oferte de servicii, precum pachete turistice ș.a.m.d.

Totodată, Search Engine Optimization se poate aplica și în cazul unei campanii de reputation management, făcând ca această tehnică de e-marketing să fie una deosebit de versastilă și productivă pentru o varietate de scopuri și obiective.

Motorul de căutare care e vizat în mod special de SEO este Google, întrucât acesta deține monopolul la nivel național și internațional, fiind cel mai utilizat instrument de navigare de către internauți. Popularitatea serviciilor SEO se datorează faptului că, statistic vorbind, circa 75% dintre utilizatorii de Internet care efectuează o căutare folosindu-se de Google nu trec de prima pagină cu rezultate afișate.

Astfel, procesul de optimizare SEO corect implementat își propune să aducă brandul respectiv, care beneficiază de asemenea servicii strategice, în topul rezultatelor returnate de Google (SERPs), reușind să ocupe pozițiile fruntașe afișate în prima pagină. În felul acesta, un brand care se află, ideal, pe prima poziție în Google devine vizibil pentru utilizatorii aflați în căutarea unei oferte care să corespundă cerințelor lor.

Este vorba în general de persoane care au calitatea de potențiali clienți pentru un brand sau altul și care, în urma accesării site-ului aferent (magazin online ori pagină de prezentare), devin de cele mai multe ori cumpărători, efectuând o tranzacție online.

Ca o concluzie, optimizarea SEO crește brand awareness-ul în mediul digital, generează trafic organic și sporește rata de conversie (nivelul încasărilor), majorând veniturile business-urilor desfășurate pe Internet. Un alt atu al acestei tehnici de marketing online constă în faptul că rezultatele oferite nu sunt temporare, acestea fiind definite ca rezultate pe termen lung.

Optimizarea SEO este implementată constant, pentru atingerea și menținerea rezultatelor; ea nu reprezintă o simplă activitate, ci desemnează un întreg proces concretizat prin analiză, planificare, detalii tehnice și estetice, conținut on-page/off-page și monitorizare permanentă care au în prim-plan experiența utilizatorului (UX) pe site și calitatea interacțiunii acestuia cu brandul.

Spre exemplu, viteza cu care se încarcă un site este crucială în prezent, atât în viziunea lui Google prin algoritmii săi de indexare, cât și ca urmare a unei piețe digitale foarte concurențiale. Dacă site-ul se încarcă greu și este obositor din punct de vedere vizual, utilizatorul va părăsi pagina imediat, iar bounce rate-ul (rata de respingere) va crește, ceea ce va afecta poziția brandului în Google.

optimizare seo

Iată, așadar, 3 ponturi simple pentru îmbunătățirea UX-ului pe site din punct de vedere SEO:

  1. Inserarea unei imagini reprezentative la fiecare 300-400 de cuvinte de conținut scris. Imaginile vor capta atenția userului și îl vor reține pe site mai mult timp.
  2. Folosirea fonturilor suficient de vizibile – spre exemplu, de cel puțin 14 pixeli în versiunea mobile a site-ului. De asemenea, sunt indicate paragrafele scurte, formate din aproximativ două propoziții, care să conțină în jur de 60-70 de caractere.
  3. Plasarea strategică a linkurilor interne, care determină nivelul de navigabilitate. Aceste linkuri, în procesul de optimizare SEO, pot crește substanțial timpul petrecut pe site, dacă sunt plasate corespunzător.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed