x


  • EUR
    4.8732
    USD
    4.1013
string(8) "economie"

ORBAN a invocat moștenirea grea! Și a numit ”vinovații”

Ludovic Orban susține că foarte multe guverne, mai ales guvernele de stânga, au lăsat infrastructura de transport şi aceste proiecte fundamentale pe ultimul plan, le-au tratat ca pe o Cenuşăreasă.

Autor: Money.ro | Sursa: Money.ro | Publicat: 17.09.2020, 15:25

Premierul Ludovic Orban a fost prezent, joi, la inaugurarea unui terminal de cereale în Portul Constanţa, spunând că trebuie utilizat la maxim în beneficiul României avantajul strategic dat de port.

 

“Vrem, nu vrem, avem un mare avantaj. România are principala poartă de intrare-ieşire a Europei care este Portul Constanţa din arealul sud-estic al Europei. Gândirea noastră trebuie să fie aceea de a utiliza la maximum în beneficiul României acest avantaj strategic pe care îl avem. Un port cu parametri foarte buni, un port în care este acumulată o experienţă, un port care este istoric şi un port care poate să beneficieze de o dezvoltare spectaculoasă. Sigur că pentru acest lucru sunt necesare investiţii în infrastructura portuară, în infrastructura de transport din interiorul portului şi infrastructura care să asigure conectivitatea şi mai ales să reducă timpii de aşteptare pentru toţi transportatorii, atât pe feroviar, cât şi pe rutier. Investiţii, de asemenea, în infrastructura portului, cum a fost terminalul de barje şi o serie de alte investiţii pe care noi le vom susţine, vom asigura finanţare astfel încât să creştem competitivitatea portului Constanţa”, a afirmat Orban.

 

El a precizat că este nevoie de finalizarea unor investiţii fundamentale pentru ca marfa şi oamenii să ajungă din Europa în Portul Constanţa.

 

“Nu este în schimb suficient să investeşti în infrastructura portului şi nu este suficient ca investitorii privaţi să investească în îmbunătăţirea terminalelor, în îmbunătăţirea capacităţii de a furniza servicii de calitate către operatorii de transport. Este nevoie de finalizarea câtorva investiţii fundamentale pentru ca marfa şi oamenii să ajungă în Europa sau să vină din Europa în Portul Constanţa, avem nevoie de finalizarea proiectelor de infrastructură care să asigure legătura dintre Portul Constanţa, atât pe rutier, cât şi pe feroviar până la graniţa de vest, să asigure conectarea cu infrastructura de transport european astfel încât cei care vor să transporte marfa sau persoane să aleagă România şi să nu aleagă alte rute şi alte porturi pentru că există o competiţie, Constanţa are foarte multe avantaje comparative numai că între avantajele comparative pe care le analizează orice transportator, orice furnizor sunt şi legăturile cu infrastructura europeană, cât de repede şi cât de sigur se poate transporta marfa pe teritoriul României”, a precizat premierul.

 

El a transmis că multe guverne, în special cele de stânga, au tratat infrastructura de transport ca pe o Cenuşăreasă.

 

“Or aici, din păcate, foarte multe guverne, mai ales guvernele de stânga, au lăsat infrastructura de transport şi aceste proiecte fundamentale pentru dezvoltarea economică a României pe ultimul plan, le-au tratat ca pe o Cenuşăreasă a politicilor economice ale României. Pentru noi investiţiile în infrastructura de transport, în primul rând în finalizarea infrastructurii de transport care să permită valorificarea Portului Constanţa, a poziţiei geo-strategice a României reprezintă prioritate zero”, a explicat Orban.

 

El a mai declarat că trebuie asigurate condiţiile standard de navigabilitate pe Dunăre.

 

“Atunci când s-a conceput construcţia terminalului de barje gândirea era să putem transporta cu barjele pe Dunăre. (…) Şi aici cei care au venit după au aruncat în sertare proiectele de investiţii pentru asigurarea navigabilităţii Dunării. Trebuie să asigurăm condiţiile standard de navigabilitate pentru că altfel puţini se vor aventura pe Dunăre, atâta timp cât dau de tot felul de obstacole pe Dunăre şi riscă să întârzie să le crească costurile sau chiar să îşi pună în pericol marfa. Investiţia în asigurarea standardelor de navigabilitate pe Dunăre, a sistemelor moderne de management al traficului şi în dezvoltarea infrastructurii, inclusiv în dezvoltarea infrastructurii portuare a porturilor dunărene reprezintă o prioritate pentru Guvernul pe care îl conduc. Avem nevoie şi de puţină diplomaţie, să-i convingem pe bulgari. Sigur avem nevoie de o negociere mai amplă la nivel european care cu adevărat să ne permită utilizarea la maxim a avantajelor strategice competitive pe care le avem”, a mai transmis premierul Orban.