x


  • EUR
    4.8736
    USD
    4.1619
string(8) "economie"

Orban: Va trebui să construim un tronson de autostradă care să facă legătura între Calafat şi coridorul 4 paneuropean, autostrada care asigură legătura Constanţa-Nădlac

Autor: Money.ro | Sursa: news.ro | Publicat: 11.09.2020, 13:18

„Am să vă spun câteva lucruri legate de Dunăre. Pentru refacerea activităţii portuare, atât în porturile turistice, gările fluviale şi aici vă reamintesc că în 2008 am dat drumul la gara fluvială Orşova. De asemenea, şi pentru şantierele navale, pentru a creşte ca activitate, trebuie să se întâmple un lucru simplu – să crească traficul pe Dunăre. Ca să crească traficul pe Dunăre, noi avem obligaţia de a asigura pe toată lungimea Dunării, de la intrarea în România până la vărsarea în Marea Neagră, condiţiile standard de navigabilitate. Astăzi Dunărea nu este ceea ce ar trebui să fie, deşi este practic coridorul fluvial cel mai important din Europa, care face legătura între Marea Neagră şi Marea Nordului, între estul Europei şi nord-vestul Europei. Nu este pusă în valoare şi nu constituie un motor de dezvoltare economică şi de creştere a oportunităţilor de carieră pentru fiecare locuitor al localităţilor care se află la sudul României, din acest motiv. Pentru că nu sunt asigurate standardele de navigabilitate, iar obiectivul nostru fundamental este acesta pentru Dunăre. Atâta timp cât nu asigurăm adâncimea la cel mai mic debit standard de 2,5 metri, lăţimea scenariului navigabil şi sistemele moderne de navigare care sunt realizate în sistemul fluvial în Europa, nu vom putea creşte traficul. Decât putem aşa să mai inventăm tot felul de mijloace. Pentru ca navele să aleagă transportul pe Dunăre, trebuie să facem aceste lucruri”, a afirmat Ludovic Orban vineri la Orşova, unde a participat la prezentarea proiectului „Conducta de transport gaze naturale pe direcţia Prunişor-Orşova-Băile Herculane-Jupa”.

Premierul a precixat că nu este foarte simplu, „pentru că aici prietenii noştri bulgari nu sunt foarte fericiţi, pentru că o parte din scenariul navigabil este pe la ei şi ei consideră că dacă noi reuşim să creştem atractivitatea transportului de mărfuri şi de persoane pe Dunăre, oarecum e un dezavantaj pentru ei. Sunt convins că o să îi convingem că nu este aşa, că este practic de interes comun ca Dunărea să fie vie, să redevină ceea ce a fost, să prindă viaţă. Asta vom face, domnule ministru, navigabilitatea Dunării”.

Ludovic Orban a  mai vorbit şi despre autostrada care trebuie construită care să facă legătura între Constanţa şi Nădlac. 

„Vom construi autostradă. Odată cu realizarea podului Calafat-Vidin, care sigur noi nu am fost foarte bucuroşi de realizarea acelui pod, se înţelege de ce. Era preferabil ca toţi să vină în portul Constanţa şi să treacă pe autostradă, numai că podul acela s-a făcut şi din cauza faptului că noi nu am fost în stare să asigurăm conectarea portului Constanţa până la graniţa de vest cu infrastructură europeană pe rutier, feroviar şi fluvial. Dacă noi am fi făcut lucrurile acestea la timp, nu noi PNL, cei care au guvernat, probabil nu mai era atât de atractivă investiţia, dar odată ce s-a făcut podul de la Calafat este clar că va trebui să construim un tronson de autostradă care să facă legătura între Calafat şi coridorul 4 paneuropean, autostrada care asigură legătura Constanţa-Nădlac, iar acest tronson de autostradă va fi Calafat-Lugoj şi, în mod evident va trece pe la Turnu-Severin, va trece pe la Orşova, va trece pe la Herculane. Practic va pune în valoare şi va creşte conectivitatea judeţului Mehedinţi cu infrastructura de transport europeană, evident crescând şi activitatea judeţului Mehedinţi pentru orice fel de activitate economică”, a completat prim-ministrul.