Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România: 80% din cei 32.000 de angajaţi în companiile membri HORA sunt vaccinaţi. Sperăm ca cei care şi-au închis afacerile să se redeschidă

„HORA are ca număr de membri 200 de companii medii şi foarte mari, apreciem că numărul angajaţilor din HORA este în jur de 32.000 de angajaţi. 80% dintre aceştia sunt vaccinaţi astăzi, în urma discuţiilor şi a eforturilor de lămurire pe care le-au făcut proprietarii din industrie”, a declarat marţi Daniel Mischie, preşedinte HORA.

Întrebat câţi angajaţi a pierdut industria de la începutul pandemiei, Mischie afirmă că din cei 200.000 de oameni care lucrează în industrie direct în restaurante, mai lucrează 120.000.

„Pentru 80.000 dintre angajaţi, în situaţia în care se revine la normal, antreprenorii din această industrie fac eforturi şi caută resurse pentru a-i putea readuce înapoi”, a adăugat Mischie.

Iar asociaţia HORA a pierdut cam acelaşi procent de angajaţi.

„Solicitarea noastră către Guvern a fost ca, luând în considerare că vaccinul este la liber pentru orice cetăţean, iar coeficientul de infectare este foarte mic, accesul (în restaurant, n.r.) să fie liber pentru orice român. În situaţia în care cei de la INSP vor considera necesar să restricţioneze activităţile, atunci solicitarea noastră a fost ca accesul să fie la liber şi pentru  persoanele nevaccinate care vor efectua un test. Distanţarea dintre mese va rămâne probabil în continuare, nu a fost o discuţie în acest sens. De la 1 iunie ar trebui să dispară această situaţie de 30-50% (grad de ocupare a meselor în restaurant, n.r.), limitarea de oră etc. Dar evident că programul nostru are la bază cuvântul prudenţă. Operatorii din HORA sunt foarte prudenţi în ceea ce priveşte relaxarea restricţiilor şi privim cu mare atenţie, având în vedere că dorim să ne ferim de o nouă restricţionare a activităţilor în toamnă”, mai spune reprezentantul HORA.

El afirmă că speră ca cei mai mulţi jucători din domeniu să îşi redeschidă afacerile şi ca statul să îşi respete obligaţiile faţă de această industrie, „în speţă despăgubirile pentru restricţiile la care a fost supusă industria”.

„Timpul le va dovedi şi sperăm ca cei mai mulţi colegi ai noştri să poată redeschide afacerile, cei mai mulţi colegi ai noştri să poată reveni la muncă. Cred că este un proces de redesschidere, dar care durează şi cred că lucruri vor veni natural”, a mai spus el.

Secretarul de stat în Ministerul Economiei, Paul Ene, a declarat nu este posibilă ridicarea totală a restricţiilor de la 1 iunie în condiţiile actuale. Însă acest lucru depinde de cum va evolua pandemia şi numărul de persoane care se vor vaccina. Despre plaje, oficialul spune că distanţarea va rămâne, ea fiind deja reglementată încă din sezonul trecut.

„Cu toţii ne dorim să ridicăm restricţiile cât mai repede, dar acest lucru depinde de cum va evolua pandemia şi singurul mod în care putem scăpa de ea este prin vaccinare. Nu se pot ridica deodată toate restricţiile de la 1 iunie. (…) Distanţarea între cearşafuri şi şezlonguri pe plajă se va păstra, dar sunt destul de convins că se va renunţa la obligativitatea purtării măştii pe plaje sau pe traseele montane. Există şi propuneri pentru redeschiderea piscinelor, inclusiv cele interioare. Sunt mai multe variante şi urmează să vedem care va fi decizia finală. Printre posibilele condiţii pentru redeschiderea piscinelor există variante bazate pe numărul de persoane pe suprafaţă sau acces doar pentru cei care sunt vaccinaţi, testaţi sau imunizaţi, dar aceste lucruri vor depinde foarte mult de propunerile care vor veni în perioada următoare”, a declarat secretarul de stat Paul Ene.

Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA) a anunţat marţi lansarea campaniei „Dor de bun şi bine”, cu misiunea de a facilita crearea unui cadru de funcţionare în siguranţă a business-urilor din HoReCa, sector grav afectat de pandemie. Iniţiativa are în prim-plan „Ghidul de siguranţă în restaurante”, primul material din România care defineşte, într-o manieră cuprinzătoare, măsurile optime de siguranţă şi responsabilitate destinate atât operatorilor din industrie, cât şi consumatorilor, şi formulate în linie cu obiectivul naţional de a preveni apariţia unor situaţii favorabile răspândirii virusului. Ghidul este dezvoltat alături de specialiştii în servicii medicale din cadrul MedLife.

Conceput alături de Mastercard, în parteneriat cu CEC Bank, cu sprijinul PepsiCo, Up România, Coaliţia pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării (CLCC) şi Tazz by eMAG, proiectul este găzduit de platforma dedicată, acolo unde sunt detaliate măsurile definite în cadrul Ghidului de siguranţă în restaurante. Acest instrument are scopul de a susţine afacerile din industria ospitalităţii în procesul de tranziţie la un model de business adaptat la noua realitate impusă de pandemia COVID-19.

Materialul acoperă aspecte esenţiale precum: practica optimă pentru curăţenie şi dezinfecţie, gestionarea obiectelor utilizate în comun, importanţa ventilaţiei şi a sistemelor de aer condiţionat, regândirea spaţiilor şi a procedurilor, alături de managementul şi instruirea angajaţilor. De asemenea, Ghidul încurajează consumatorii să adopte conduita optimă în această perioadă, prin respectarea măsurilor de prevenţie adecvate în spaţiul public.

„Sectorul HoReCa a resimţit impactul pandemiei încă din primul moment, iar efectele negative s-au intensificat odată cu evoluţia situaţiei epidemiologice şi a restricţiilor aferente, industria aflându-se acum în cea mai neagră perioadă a sa din istoria recentă. A devenit, astfel, clar faptul că actualul context impune articularea unui cadru sigur de funcţionare, la care să adere toţi operatorii şi clienţii, astfel încât, împreună, să limităm riscurile şi să ne protejăm reciproc. Este foarte important să ne gândim şi la faptul că HoReCa înseamnă mai mult decât hoteluri, restaurante, cafenele: industria funcţionează datorită unui sistem amplu de producători, furnizori şi parteneri care au avut, de asemenea, foarte mult de suferit în ultima perioadă”, a declarat Daniel Mischie, preşedinte HORA.

Materialul integral Ghidul de siguranţă în restaurante poate fi descărcat de pe , alături de un poster care ilustrează măsurile de siguranţă şi care poate fi afişat în toate locaţiile din industria locală HoReCa ce aderă la iniţiativa „Dor de bun şi bine” şi doresc să îşi protejeze clienţii prin implementarea tuturor măsurilor preventive necesare.

„Sectorul HoReCa, unul dintre cele mai afectate de criza sanitară, a reprezentat o prioritate pentru noi, motiv pentru care ne-am implicat în demersul HORA privind elaborarea primului ghid de siguranţă în restaurante, un proiect pilot care cuprinde informaţii şi recomandări atât pentru cei din industrie, cât şi pentru consumatori. Avem încredere că astfel de proiecte vor ajuta nu doar industria HoReCa, ci vor contribui la repornirea economiei în ansamblu. Doar prin responsabilitate şi respectarea măsurilor vom putea învinge această pandemie şi ne vom putea întoarce la normalitate”, a declarat Mihai Marcu, Preşedinte şi CEO MedLife Group.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed