PANICĂ printre funcționărimea și șefimea de la Poștă! Vor fi dați mulți oameni afară

Poșta Română va disponibiliza 300 de persoane din zona administrativă și de conducere, ceea ce însemnă 16% din salariații din această zonă. „Personalul TESA din Poşta Română reprezintă 1.785 de persoane, iar 143 personal de conducere. Vreau să subliniez şi să fie foarte clar, să nu existe semne de întrebare: nu vorbim de disponibilizări din zona de operaţional, nu vorbim de disponibilizarea factorilor poştali, agenţilor poştali, diriginţilor, oficiantelor din oficiile poştale, ci vorbim exclusiv de zona aceasta a personalului din TESA”, a declarat Horia Grigorescu, directorul general al Poștei Române.

 

Florin Cîțu, deranjat de liderii de sindicate: Cum se întâmplă că sunt aceiași de 30 ani?

 

 

Acesta susține că procesul de restructurare a numărului de angajaţi din Poşta Română vine ca o componentă a planului de reformă, nefiind o măsură luată în 2021 ca urmare a unei situaţii particulare, ci face parte tocmai din procesul de reforma inclus în planul de dezvoltare al companiei prin această componentă de eficientizare a resursei umane. „Vorbim în momentul de faţă de o analiză pe care o realizează colegii din zona administrativă atât la nivel central cât şi la nivel teritorial, la cele 8 sucursale regionale şi 42 de oficii judeţene de poştă. În urma unei prime analize am identificat faptul că urmare a proceselor de investiţii pe care le-am demarat şi implementat sau urmează să le implementăm, a modificării profilului de business al Poştei trebuie să ne eficientizăm şi din această perspectivă, iar cifra la care am ajuns în momentul de faţă este o cifră care vizează următoarele categorii punctuale: 21% din zona administraţiei centrale şi 13% din zona administraţiei de la nivel teritorial şi regional. În cifre absolute înseamnă 16% din zona personalului administrativ şi de conducere, asta presupune totodată comasarea sau desfiinţarea anumitor poziţii de conducere din cadrul companiei Posta Române, iar în cifre absolute vorbim de aproximativ 300 de oameni care sunt vizaţi de această măsură”, a spus Grigorescu.

 

Liderii UE discută despre introducerea pașapoartelor de vaccinare, pentru a revigora turismul

 

 

Disponibilizările nu vor veni mai devreme de luna iulie. „Procedura de disponibilizare a personalului Poştei Române poate deveni operaţională numai după ce se parcurg toate etapele prevăzute de Codul muncii care vizează o concediere colectivă. Nu vorbim de un orizont de timp mai rapid de luna iulie a anului 2021. Atunci putem să vorbim, unu, despre finalizarea analizei referitoare la numărul de posturi, comasări de posturi, eficientizare de poziţii în cadrul TESA, doi, vorbim de testarea şi evaluarea oamenilor care vor face parte de zona aceasta de plecări din Poşta Română, trei, începe dialogul cu partenerul de dialog social, sindicatul, şi patru, mergem în CA prezentăm ce a emanat ca urmare a discuţiilor interne plus sindicate, cinci, mergem mai departe cu informare către acţionarul majoritar, după care începe procedura pe Codul muncii propriu-zisă care durează aproximativ 60 de zile pentru o concediere colectivă, care înseamnă inclusiv dialog cu ANOFM. Deci este un proces care mai durează. Vreau să transmit pe această cale un mesaj clar către toţi angajaţii TESA din Poşta Română şi anume faptul că toţi oamenii care sunt serioşi, profesionişti, care au pus umărul la dezvoltarea acestei companii, inclusiv într-un an foarte complicat ca 2020 şi în anii următori au un loc sigur în Poşta Română, pentru că apreciem oamenii de valoare”, a mai precizat șeful Poştei Române.

 

Compania a obţinut o cifră de afaceri de 1,37 miliarde de lei în 2020, iar în 2021 conducerea companiei estimează că va depăşi bariera de 1,4 miliarde de lei. În 2020, Poşta a obţinut un venit brut de 34 milioane de lei, iar către statul român a plătit 500 de milioane de lei taxe şi impozite. 

 

Vin investițiile

Începând cu anul 2020, compania a intrat într-un major proces de modernizare şi a demarat ample investiţii pentru dezvoltarea şi optimizarea serviciilor poştale oferite, o mare parte dintre acestea beneficiind de finanţare printr-un credit de 200 milioane lei, de la EximBank, dar şi prin bugetare proprie sau accesare de fonduri ne/rambursabile.

Grigorescu a vorbit despre programele investiţionale prioritare ale companiei în perioada 2020-2025, dar şi despre  implicarea Poştei Române în procesul de digitalizare a societăţii româneşti, care, împreună cu alte măsuri logistice şi operaţionale vor duce la creşterea cotei de piaţă a companiei. Astfel, până la finalul acestui an, Poşta Română va achiziţiona o linie de sortare automatizată la Centrul de Tranzit Cluj, care va genera o creştere a eficienţei pe lanţul de distribuţie şi livrare. Prin astfel de investiţii în automatizări se va realiza creşterea capacităţii de procesare a volumelor poştale, reducerea gradului de eroare umană, dar şi reducerea timpilor de livrare. Investiţia se ridică la 14,8 milioane lei. Totodată, pentru automatizarea proceselor logistice se va înfiinţa Centrul de Tranzit Bucureşti Nord-Otopeni, o investiţie de 93,5 milioane lei, care va duce la creşterea operabilităţii, sporirea eficienţei în viteza de prelucrare a volumului de trimiteri în Capitală, reducerea timpilor de livrare şi creşterea cifrei de afaceri a companiei.

Unul dintre principalele obiective în procesul de modernizare al Poştei Române este însă digitalizarea, un demers imperativ pentru continuarea activităţii companiei şi pentru a ramâne competitivă cu operatori similari din piaţă. Astfel, până în 2023, Poşta Română va implementa un sistem informatic integrat şi centralizat, bazat pe tehnologii şi arhitecturi moderne care îndeplinesc cerinţele de performanţă, utilizare eficientă a resurselor de calcul şi securitate a datelor, cu menţinerea funcţionalităţii serviciilor existente. Totodată, se va implementa un nou sistem informatic de gestiune care va înlocui modulele din aplicaţiile utilizate în prezent de Poşta Română pentru domeniile economic, comercial, resurse umane, imobiliar, parc auto şi operaţional. De asemenea, urmează achiziţii specifice componentelor hardware şi software, bugetul total pentru aceste proiecte fiind de 128,3 milioane lei.

„În ultimul an, am iniţiat procese de transformare şi reformă necesare companiei pentru a răspunde clienţilor noştri, în concordanţă cu actualele cerinţe de piaţă, digitalizare, automatizare, robotizare, respectiv performanţă, calitate şi eficienţă. Trecerea la noua eră informaţională, transformarea digitală prin comunicarea electronică, comerţul online, reprezintă oportunităţi în întărirea rolului şi locului Poştei Române în societatea românească”, a declarat Grigorescu.

Compania se află în discuţii cu reprezentanţii Grupului Băncii Mondiale şi cei ai Ministerului Finanţelor Publice, pentru a beneficia de asistenţă tehnică în vederea pregătirii pentru rolul de vehicul de implementare al unui program naţional de creştere a gradului de incluziune financiară a populaţiei României, în special din zonele rural şi mic-urban fără acces la minime servicii financiare.

Politica Poştei Române de incluziune financiară şi digitală a populaţiei României din zona rurală şi mic-urbană vizează creşterea gradului de acces la serviciile financiare, digitale şi conexe. Datorită reţelei sale şi a acoperirii teritoriale, Poşta Română poate fi un vehicul optim de implementare a unui astfel de program, având în vedere disparităţile dintre mediile urban şi rural, întrucât 75% din populaţia mediului rural şi 40% din populaţia adultă a ţării (conform unui raport realizat de Grupul Băncii Mondiale) este lipsită de acces la minimele servicii financiare, având drept consecinţă şi un grad foarte scăzut de alfabetizare financiară şi digitală. Un pas vital va fi autorizarea Poştei Române ca instituţie de plată pentru crearea birourilor financiare şi punerea la dispoziţia cetăţenilor a conturilor poştale, pentru a beneficia de o gamă largă de servicii financiare, integrate într-o singură soluţie software. Ulterior, va fi facută trecerea de la conturi poştale, la conturi bancare.

„Reformele acestea au început în Poşta Română cu o echipă de management foarte competentă şi care, în câţiva ani, va face ca acest brand să strălucească, axându-se pe
cea mai importantă resursă pe care o are orice companie, şi anume oamenii, punându-i în
valoare pentru că ei vor pune brandul şi instituţia în valoare. Eu am mare încredere şi Poşta Română va beneficia de tot sprijinul meu în calitate de ministru al Cercetării, Inovării şi Digitalizării”, a subliniat Ciprian Teleman, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed