Parcarea de la Aeroport, o mașină de bani lăsată în paragină

În anul 2018, parcarea din Aeroportul Internațional Henri Coandă din Otopeni, principala poartă aeriană a României, arată jalnic. Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) anunță că modernizarea este condiționată de Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare și de construcția Magistralei 6 de metrou.

 

În incinta aeroportului internaţional Henri Coandă se află cinci parcări publice, două pe termen scurt şi trei pe termen lung, cu o capacitate totală de 1.959 locuri (1.180 pe termen scurt şi 779 pe termen lung). Cea mai mare parte din aceste locuri de parcare se află în aer liber. Mai mult, parcările pe termen lung se află la o distanţă mare faţă de intrarea sau ieşirea din aeroport. Cu toate acestea, în ultimii ani, cele mai ocupate locuri sunt cele pe termen lung, parcări unde tariful de parcare pe termen lung se calculează în funcţie de numărul de zile de utilizare. Dacă pentru locurile de parcare pe termen scurt se percepe o taxă de 3 lei/30 minute, un loc de parcare pe termen lung costă între 10 şi 40 lei/zi, în funcţie de numărul de zile de staţionare.

 

Când te duci cu mașina personală pentru a conduce pe cineva la Aeroportul Otopeni și nu vrei să lași acea persoană pur și simplu în fața Terminalului Plecări, ci să îți iei la revedere de la ea în interiorul aerogării, apelezi, evident, la parcarea cu plată pe termen scurt.

 

Prima provocare este să găsești intrarea, deoarece semnalizarea lasă foarte mult de dorit. Este semnalizată din 10 în 10 metri doar parcarea pe termen lung, iar pentru a o găsi pe cea de care ai tu nevoie trebuie să te descurci.

 

Surprizele cu adevărat neplăcute te lovesc însă atunci când vrei să-ți recuperezi mașina și să pleci în treaba ta. Pentru asta, trebuie mai întâi să achiți parcarea – 3 lei pentru fiecare 30 de minute. Când ai intrat cu mașina în parcare, ai primit un jeton pe care trebuie să-l returnezi la ieșire, la unul dintre automatele de plată instalate cu ceva ani în urmă de firma UTI, patronată de milionarul Tiberiu Urdăreanu, cunoscut ca abonat la contractile cu statul.

 

Articolul integral pe CAPITAL.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed