x


  • EUR
    4.8430
    USD
    4.2615
string(16) "instant-articles"

Pasajul care costă 470 milioane de euro este aproape gata. Singura problemă: este inutil

Pasajul Ciurel ar putea fi gata în acest an.

Autor: Cristian Matache | Sursa: Money.ro | Publicat: 26.05.2020, 16:16

Pasajul Ciurel, situat pe așa-numita Penetrație Splaiul Independenței-Ciurel-Autostrada București-Pitești, este aproape gata după mai bine de 12 ani de când s-a semnat contractul însă cei 470 milioane de euro cât costă încă nu pot fi justificați întrucât nu există continuarea de 8,3 kilometri până la A1.

 

”Proiectul este blocat de prostia, neputința, indecizia și lipsa de viziune ale autorităților locale. Atenție, exproprierile NU sunt rezolvate, relocările de utilități NU sunt terminate, iar finanțarea precară este aceeași de ani de zile. Firesc, tergiversările nepermise generează dispute interminabile între Primărie și constructori. Unii se fac că lucrează, ceilalți că îi plătesc. Contractul a fost semnat acum aproape 12 ani, în octombrie 2007, și avea un termen de execuție de 35 de luni! Povestea halucinantă este încă departe de un deznodământ. Exasperant este că în trei ani de zile administrația Firea nu a fost în stare să ia o decizie cu privire la continuarea drumului până în Autostrada A1 (o distanță de 8,3 km), el fiind gândit ca o alternativă la ultra-aglomeratul bulevard Iuliu Maniu. Fără această străpungere, nodul Virtuții (Pasajul Ciurel, n.r.) nu rezolvă mare lucru”, susțin reprezentanții Pro Infrastructură.

 

Forum ARIR. Perspective câștigătoare: Cum reconstruim economia

 

Mai mult, Primăria Capitalei a decis reducerea bugetului din acest an pentru Penetrația Splaiul Independenței-Ciurel-Autostrada București-Pitești cu 96 milioane de lei. Asta înseamnă că șansele de finalizare ale pasajului pentru acest an sunt extrem de mici.

 

La preluarea mandatului, Gabriela Firea a anunțat că lucrarea va fi definitivată până la finele anului 2017, spunând că se află într-un stadiu de execuție de 85%. În 2018 a venit cu o nouă promisiune și anume că pasajul va fi gata la sfârșitul acelui an, indicând de această dată un avans al lucrărilor de 90%.

 

Forum ARIR. Perspective câștigătoare: Cum reconstruim economia

 

 

În luna august a anului 2019, în momentul suspendării circulației tramvaiul 41, Gabriela Firea a indicat ca termen de finalizare finele anului, afirmând că lucrările au ajuns la 90%.

 

Ulterior, pe 30 decembrie 2019, Gabriela Firea a reluat promisiunea de finalizare, da data aceasta pentru primăvara anului 2020, menționând din nou aelași avans de 90%.

 

Edilul șef a vorbit doar despre pasaj însă mai nimic de drumul de 8,3 de kilometri care să facă legătura cu A1. Lucrările au avansat cu mare dificultate fie din cauza lipsei de finanțare a Primăriei fie că constructorul Astaldi, din Italia, a intrat în insolvență.

 

Drumul expres trebuie să pornească de la intersecția bd. Virtuții cu Splaiul Independenței, va merge pe lângă Lacul Morii până la intersecția cu bd. Uverturii, după care trece pe lângă stația de tratare a apei Roșu-Militari și iese din București prin comună Chiajna. Traversează Centura Capitalei, trece prin localitatea Dragomirești-Vale și iese în A1, la km. 13, Pod Ciorogârla.

 

Penetraţia Splaiul Independenţei – Ciurel – Autostrada Bucureşti – Piteşti, o alternativă la Bulevardul Iuliu Maniu, cel mai aglomerat bulevard din Capitală, costă 470 milioane de euro, faţă de costul iniţial estimat la 130 milioane euro.