Pe timp de criza, economisirea face toti banii!

Chris Mazzili, patron si fondator al Gotham Comedy Club si al Metropolitan Room din New York, stie ca reducerea costurilor in timp de criza nu este o gluma. “Fac schimbari in cadrul celor doua businessuri pe care le detin de un an. Pentru mine, unul dintre cele mai importante lucruri a fost sa nu-mi las clientii sa simta ca fac economii”, spune Mazzili.
 
Acesta a decis sa foloseasca produse ecologice, servetele, prosoape de hartie si hartie igienica, lucru care i-a adus economii de 10-15%. Cand omul de afaceri a incercat produsele ecologice pentru prima data, nu a fost prea multumit, iar clientii lui nu au fost foarte incantati de produsele de hartie dure, care erau si scumpe. Totusi, piata de produse ecologice a evoluat de atunci, calitatea lor a crescut, iar costurile au scazut. De asemenea, a negociat inchirierea camerelor de hotel unde cazeaza artistii care urmeaza sa aiba reprezentatii in clubul sau. “Oferim cazare de 450 de dolari si 550 de dolari pe noapte. Platind cu 50 de dolari mai putin, economisim sute de dolari pana la sfarsitul anului”, spune Mazzili.
 
Marketingul pe internet i-a adus, de asemenea, economii patronului clubului de comedie. In plus, Mazzili a investit intr-un copiator, pentru a renunta la serviciile tipografiilor pentru tiparirea biletelor pentru spectacole. Mazzili a redus si numarul actorilor dintr-un show atunci cand pe scena clubului sau joaca nume mari, intrucat, spune el, publicul se va bucura, in primul rand, de numele unor celebritati, neluand prea mult in seama actorii de comedie mai putin cunoscuti.
 
Craig Heurung, director de vanzari la firma de distributie Spee-Dee, stie ca, pentru intreprinderile din domeniul sau, reducerea costurilor combustibililor este esentiala. Primul pas a fost sa discute cu soferii. “Ceva atat de simplu, precum educarea soferilor cand vine vorba despre consumul de combustibil, poate determina reduceri majore de cheltuieli”, spune Heurung.
 
Astfel, el a instruit toti soferii sa opreasca motorul de cate ori este posibil. “Le-am spus sa nu mai tina motorul pornit la stopuri sau sa goneasca pe sosele fara o directie anume”, spune Heurung. Potrivit antreprenorului, consumul de combustibil este singurul cost pe care firma il poate controla. Pentru livrarile la distante mari, firma a instalat pe masini niste programe care inregistreaza tot drumul parcurs si toate comenzile soferului. Astfel, toti conducatorii auto ai firmei sunt obligati sa conduca cu viteza moderata. Un astfel de program costa intre 250 si 2.000 de dolari si, in general, investitia este recuperata in doua luni, spune Heurung.
 
O alta modalitate prin care firma de distributie face economii este sa aleaga drumul cel mai scurt pana la destinatie. Aceasta masura a dus la economii de sute de dolari pe an. “Ne planuim rutele cu atentie, ca sa nu ne trezim ca batem drumurile fara rost”, spune Heurung.
 
Cortni Marrazzo, proprietarul companiei de consultanta si design Essential Excellence, a simtit criza inainte ca oficialii americani sa declare ca economia este in recesiune.
 
Dupa ce si-a pierdut jobul din cadrul guvernului american, in septembrie, si-a deschis firma in propria casa. Bugetul ei era limitat, intrucat singura sursa de venit a familiei sale, in acea vreme, era salariul sotului ei. Aceasta s-a concentrat pe tehnici de economisire de la low-cost pana la investitie zero. Economiile ei sunt mici, insa duc la sume anuale semnificative. Cand face cumparaturi, Marrazzo compara preturile din mai multe magazine online si, prin alegerea celor mai mici, poate injumatati cheltuiala afacerii. In plus, alege cel mai apropiat magazin, cu cea mai buna oferta. Ea a semnat un contract cu o companie care-i furnizeaza atat internet, telefonie si, ca bonus, ii ofera convorbiri gratuite cu cateva tari din Europa, totul la pretul unui abonament de telefon uzual. “Inainte de a achizitiona acest pachet all-inclusive nu dadeam telefoane decat in orasul meu, insa apelurile catre alte regiuni sunt foarte importante, intrucat vreau sa-mi ofer serviciile in toata tara”, spune antreprenoarea.
 
Ea a semnat un contract cu Microsoft, prin care compania de software ii ofera hosting gratuit si ii aduce si vizitatori pe propriul site. Chiar si cand se intalneste cu clientii face economii. In loc de pranz, ea are intalniri de afaceri la Starbucks. Cafeaua este o alternativa mai ieftina la un business lunch, costa cam o treime dintr-un pranz complet. Pretul mediu al unui business lunch pentru doua persoane este de aproximativ 25 de dolari, in timp ce doua cafele costa 8-10 dolari, cu tot cu bacsis.
 
IDEI DE REDUCERE A CHELTUIELILOR
 
  • Puteti incepe economisirea cu promovarea, incluzandu-va publicitatea in mail-urile curente. De exemplu, odata cu trimiterea facturilor electronice, puteti scuti cheltuielile cu posta si, in plus, cele legate de tiparirea materialelor publicitare, spune J. Donald Weinrauch, coautor al volumului “Marketing cu economii”.
  • Este bine sa adaugati in punga de cumparaturi a clientilor dumneavoastra materiale promotionale precum newslettere si fly-ere.
  • Fiti un bun vecin. Impartiti costurile publicitare cu afacerile din apropiere. Promovati vanzari de cartier sau mergeti mai departe, impartind liste de email-uri, canale de distributie si furnizori cu afacerile ce ofera produse similare sau complementare celor oferite de dumneavoastra.
  • Cereti ajutorul cunoscutilor. Genul de ajutor pe care-l puteti primi in acest fel consta in recomandari, nume ale unor oameni care au cu adevarat nevoie de produsele si serviciile dumneavoastra. Cunoscutii va pot oferi contactele unor eventuali clienti. Cu cat numarul de contacte va fi mai mare, cu atat va creste potentialul afacerii dumneavoastra. In plus, daca vor fi multumiti, clientii dumneavoastra vor raspandi vestea ca firma ofera produse si servicii de calitate.
  • Incercati sa apareti in mass-media. Televiziunile locale au adesea preturi rezonabile la publicitate. Chiar daca nu veti aparea in prime time, veti face impresie, ceea ce ofera garantii potentialilor dumneavoastra clienti de acasa. Este bine sa pozati in “expert”. Predand in fata unor cursanti, vorbind in fata oamenilor, in conferinte, publicand un articol la ziar, nu doar ca va creeaza o imagine de expert, dar veti indrepta atentia si catre firma, cu costuri minime.
  • In cazul in care aveti o afacere pe internet, folositi motoarele de cautare. Cunoasteti-va piata si gasiti potentiali vizitatori ai site-ului dumneavoastra in news-grupuri si forumuri specializate, care ar putea fi tinta afacerii dumneavoastra, si comunicati prin intermediul lor.
  • Includeti link catre site-ul dumneavoastra la fiecare semnatura si oferiti informatii utile, care vor determina vizitatorii sa dea click pe site. “Nu m-am implicat in discutiile de pe forumuri ca sa-mi maresc afacerea, ci ca sa ma informez pe diverse subiecte. In final, aceasta activitate a devenit singura unealta de marketing pe care o folosesc. Costa doar timp. O singura discutie mi-a adus in jur de 60 de clienti”, spune Shel Horowitz, patronul Accurate Wrinting&More si autor al mai multor volume de marketing Horowitz. Sursa: www.entrepreneur.com
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed