x


  • EUR
    4.8393
    USD
    4.2695
string(16) "instant-articles"

Pericolul care îi paște pe foarte mulți părinți după 15 iunie

AHK România atrage atenția asupra unei situații care s-ar putea generaliza după ridicarea stării de alertă.

Author: Cristian Matache | Sursa: Money.ro | Publicat: 01.06.2020, 12:54

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană atrage atenția că mulți dintre părinți riscă să își piardă locurile de muncă  după 15 iunie, dată când starea de alertă ar putea fi ridicată. ”Economia are nevoie de aer și trebuie să își tureze din nou motoarele. Dar, pentru ca firmele să își poată relua activitatea, acestea au nevoie de angajați motivați. De aceea este important ca părinții să își poată lăsa copiii sub supraveghere, în condiții de siguranță, în timp ce merg la muncă. Forma de sprijin pentru ca unul dintre părinți să stea acasă va expira la 15 iunie odată cu încheierea stării de alertă, totodată se încheie și anul școlar. Sunt părinți care nu au posibilitatea de a munci de acasă sau nu au în grija cui să lase copiii. Neputând să își reia activitatea profesională, acești părinți riscă să își piardă locul de muncă. De aceea este nevoie de soluții urgente pentru permiterea desfășurării unor activități educaționale care să vină în sprijinul părinților și să supravegheze copiii în timpul zilei. Este necesară redeschiderea unor creșe și grădinițe, desigur respectând regulile de siguranță pentru prevenirea răspândirii bolilor”, a declarat Sebastian Metz, Director General AHK România.

 

Conform acestuia, este esențial pentru elevi și viitorul lor profesional ca examenele să se desfășoare, așa cum au fost planificate și să își mențină un nivel înalt de calitate la evaluare, iar pentru elevii din învățământul profesional și dual insistăm asupra implicării mediului privat în sistemul de certificare. În plus, companiile trebuie să fie în continuare parte a admiterii în învățământul profesional și dual, prin participarea activă la selecția candidaților noilor generații, chiar dacă acest lucru înseamnă găsirea unor soluții în mediul online. „Implicarea mediului privat în etapele esențiale ale sistemului de învățământ dual trebuie să continue! Trebuie să fim creativi și să găsim soluții digitale. Învățământul dual trebuie să își păstreze caracterul: parteneriat și împărțirea responsabilităților între școală și companie, a mai spus Metz.