Peste 122.000 de magazine in Romania

„Estimăm o evoluţie negativă a universului de magazine din România, o reducere a acestuia ca urmare a faptului ca numărul magazinelor noi va fi mult mai mic decât al celor care se vor închide”, a declarat Simona Stoica, statistician al firmei de retail tracking Vektor Marktforschung.

 

Tendinţa ultimilor ani în rândul retailerilor mari a fost extinderea pe segmentele de magazine de proximitate şi supermarketuri, trend care va continua şi va afecta în principal magazinele alimentare mici ale antreprenorilor locali.

 

Vektor Marktforschung a efectuat anul trecut primul recensământ complet al tuturor punctelor de vânzare de bunuri larg consum alimentare şi nelimentare din România, până în cele mai îndepărtate sate din ţară.

 

Potrivit studiului, comerţul tradiţional este reprezentat de 86.222 de magazine, urmat de HoReCa – 34.526 unităţi şi retailul modern – 1.353 magazine. Suprafaţa totală a spaţiilor de retail era de 6.857.514 metri pătraţi, din care 44,5% retailul tradiţional, 30,5% HoReCa şi 25% comerţul modern.

 

Totuşi, cu doar 1,1% din totalul magazinelor de pe piaţă şi 25% din suprafaţa de vânzare, cele 12 reţele mari de retail cumulau la finele anului trecut jumătate din cifra totală de afaceri a pieţei de retail (comerţ modern şi comerţ tradiţional).

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed