Philip Morris International: Am urcat pe locul al doilea în topul companiilor FMCG; impactul economic al activităţilor companiei este de aproape un miliard de dolari

0
Philip Morris International: Am urcat pe locul al doilea în topul companiilor FMCG; impactul economic al activităţilor companiei este de aproape un miliard de dolari

Potrivit , impactul economic al activităţilor derulate de Philip Morris International (PMI) în România a totalizat, în 2020, 4,4 miliarde de lei, echivalând cu 0,42% din PIB, iar PMI a ajuns al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa FMCG, a anunţat compania.

Valoarea directă generată de PMI în economie a fost de 604 milioane lei, efectele indirecte au însumat 435,1 milioane lei, cele induse – 302,1 milioane lei, accizele – 1,85 miliarde lei, TVA – 582 milioane lei, iar marjele de retail 604 milioane lei, potrivit studiului „Impactul economic al Philip Morris International în România – Contribuţia Philip Morris International la crearea de valoare şi dezvoltarea durabilă în România”, realizat de Strategic Thinking Group pentru a urmări evoluţia principalilor indicatori aferenţi activităţii companiei la nivelul perioadei 2016-2020.

„Investiţiile de aproape 500 de milioane dolari realizate în perioada 2017-2021 au făcut posibile aceste rezultate. Pe parcursul acestor ani, am transformat fabrica din Otopeni într-o unitate de producţie de ultimă generaţie pentru consumabilele pentru IQOS şi alte produse fără fum. Astăzi, peste 90% din producţia fabricii PMI din Otopeni este exportată în peste 50 de ţări de pe cinci continente. Şi nu ne oprim aici. Investim alte 100 de milioane de dolari până la finalul anului 2023”,  a declarat Daniel Cuevas, Managing Director, Philip Morris România.

În funcţie de cifra de afaceri consolidată din 2020 – 3,43 miliarde de lei, PMI s-a plasat pe locul al doilea în topul celor mai mari companii din domeniul FMCG.

Vânzările de produse PMI în România au generat, în 2020, accize de 1,9 miliarde lei şi TVA de 0,6 miliarde de lei, sume care reprezintă 6%, respectiv 1% din totalul accizelor, respectiv al taxei pe valoare adăugată colectate. Sumele virate de companie la bugetul de stat reprezintă circa 1,7% din încasările fiscale ale guvernului.

În Italia, unde PMI are o cotă de piaţă puternică, grupul a investit 1 miliard de dolari în producţie, iar un studiu similar celui derulat în România a arătat că impactul în economie a fost de 0,5% din PIB,  a anunţat Dragoş Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris România.

“Constatăm că impactul este apropiat. Mai mult, în Italia economiştii au luat în calcul şi exporturile, pentru studiul nostru nu”, spune Bucurenci.

În 2021, fabrica de la Otopeni a exportat produse de 718 milioane euro. De altfel, 90% din producţia unităţii este livrată pe pieţe externe, în peste 50 de state.

Macroeconomistul Laurian Lungu, şeful echipei de cercetare, a afirmat că impactul în economie a crescut semnificativ în cazul PMI, faţă de anul 2016, înainte de începerea investiţiilor la Otopeni. El a explicat că impactul valorii adăugate a PMI în economie a fost estimat printr-o procedură standard, care vizează cuantificarea a trei tipuri de cheltuieli efectuate de companie – impactul direct, care include salariile, impozitele şi profiturile generate, impactul indirect (care estimează efectele apărute pe lanţul de furnizori al PMI, ca rezultat al activităţilor companiei) şi efectul indus, care cuantifică impactul mai larg în economie, determinat de cheltuirea salariilor, atât de către angajaţii PMI, cât şi de către salariaţii companiilor din lanţul de  furnizori în alte sectoare economice, cum ar fi comerţul sau serviciile.

O altă concluzie a studiului este că, la PMI, productivitatea muncii este de 3,5 ori mai mare faţă de media la nivel naţional, tot ca urmare a investiţiilor realizate la Otopeni, care au adus valoare adăugată.

Compania are 1.178 de angajaţi (de la doar 858 în 2016), cu un salariu mediu brut de 1,7 ori mai mare faţă de salariul mediu brut pe economie.

La PMI, femeile câştigă cu 13% mai mult decât bărbaţii, spre diferenţă de media naţională, unde apare o ecart de 2% în plus pentru salariaţii bărbaţi.

“Este o dovadă că luăm foarte în serios politicile care ţin de egalitatea de şanse şi diversitate. Astfel, 45% din posturile de conducere sunt ocupate de femei – este foarte mult, mult chiar şi faţă de grupul PMI, care şi-a propus ca ţintă ca 40% din funcţiile de conducere să fie ocupate de femei”, a spus Bucurenci.

Investiţiile de 100 de milioane de dolari programate pentru 2022-2023 vizează mărirea capacităţilor de producţie şi proiecte care ţin de sustenabilitate, astfel ca impactul fabricii asupra mediului să fie cât mai redus, cu amprentă netă zero de carbon în 2024.

Bucurenci spune că producţia de ţigarete tradiţionale la Otopeni este acum extrem de redusă şi că fabricarea acestui tip de produse continuă doar dintr-o “chichiţă fiscală”.

Anterior, Philip Morris a anunţat că va opri în următorii 2 – 3 ani producţia de ţigări la fabrica din Otopeni, unitatea urmând să se concentreze exclusiv pe produsele din tutun încălzit, fără ardere şi fără fum, considerate de producători mai puţin nocive faţă de tradiţionalele ţigări.