Piata bulgara de IT&C, 269 mil. $ in T1

Piata bulgara de IT&C a atins, in primul trimestru din acest an, o valoare de 269 milioane de dolari (172,6 milioane de euro), in crestere cu 17%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor companiei de cercetare CBN. Cifrele companiei includ vanzarile locale de echipamente PC si telecom, telefoane mobile si centrale telefonice. Ca si grupe de produse, laptopurile, telefoanele mobile si monitoarele LCD au generat jumatate din vanzari. In acelasi timp, CBN a raportat un declin in vanzarile de echipamente IT apartinand marcilor renumite, tendinta care insa nu se regaseste si in Romania, comportamentul consumatorilor fiind orientat aici catre produsele companiilor importante de profil. Potrivit datelor companiei de cercetare si consultanta in domeniul IT&C International Data Corporation (IDC), piata bulgara de profil a atins, anul trecut, valoarea de 873,25 milioane de dolari (552,6 milioane de euro). Cea mai mare crestere s-a inregistrat la vanzarile de laptopuri, care au crescut, anul trecut, cu 66%. Referitor la cresterea valoarica a vanzarilor de desktopuri, aceasta va incetini la 54% in acest an, fata de 61%, cat se inregistra anul trecut. Comparativ cu cea din Bulgaria, piata IT din Romania este de doua ori mai dezvoltata, estimarile initiale IDC pentru 2008 aratand o valoare a acestei piete de 1,37 miliarde euro, iar in Bulgaria, aceeasi companie prognozand o valoare a pietei IT de 626,6 mil. euro. In Romania, in primul trimestru, numarul de PC-uri vandute a crescut cu 37,1% fata de aceeasi perioada a anului anterior, ceea ce s-a reflectat intr-o valoare a vanzarilor cu 41,1% mai mare. Comparativ insa cu trimestrul al patrulea din 2007, achizitiile de PC-uri s-au redus cu 22,9%. Notebookurile au reprezentat 42,5% din numarul total de PC-uri livrate in trimestrul intai din 2008, fata de 33% in anul 2007. (G.P.)

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed