Planurile francezilor: hibride pentru Renault şi GPL pentru Dacia

Dacia se va concentra tot mai mult în viitor pe motorizările pe GPL (Gaz Petrolier Lichefiat), pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon, în contextul în care hibridele încă implică un cost suplimentar considerabil, iar CNG-ul, gazul natural comprimat, nu dispune de o reţea consistentă la nivel european, scrie Ziarul financiar. Potrivit oficialilor grupului Renault, brandul francez intenţionează să renunţe la motoarele Diesel şi va veni din 2020 cu o versiune hibridă a lui Clio şi versiuni plug-in hybrid – adică maşini care pot alimenta bateria pentru motorul electric de la o priză externă – pentru SUV-ul mic Captur şi pentru Megane.

 

Pentru Dacia, soluţia logică este implementarea GPL pe motoarele pe benzină. Maşinile pe GPL emit cu 11% mai puţin dioxid de carbon decât cele pe benzină, iar emisiile de oxid de azot sunt mai mici. ”Motoarele pe GPL au emisii mai mici, au un preţ bun pentru client şi aduc economii când vine vorba de costuri. Spre exemplu, la un rulaj de 15.000 km anual, o maşină consumă în medie 1.000 de litri de benzină, luând în calcul un consum mediu de 7 litri/100 km, adică circa 1.500 de euro.

 

Articolul integral pe

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed