AcasăGeneralDouă milioane de chinezi monitorizează zilnic tot ce apare online

Două milioane de chinezi monitorizează zilnic tot ce apare online

Conform unui articol publicat recent de BBC, mașinăria de cenzură a internetului în China angrenează două milioane de persoane care monitorizează conținutul care apare online, fac o selecție a lucrurilor de interes și raportează informațiile sensibile. Pe de altă parte, însă, China are o populație foarte numeroasă, extrem de interesată de noile tehnologii și cu venituri în creștere.

 

În elaborarea indicelui de comerț electronic de anul acesta, AT Kearney a analizat 30 de state dezvoltate și emergente. Indicele a rezultat în urma analizei a nouă variabile, printre care factori macroeconomici care determină adoptarea tehnologiei de către consumatori, comportamentele de cumpărare, infrastructura sau activitățile specifice ale retailerilor.

 

Indicele exprimă atât indicatorii actuali din piețele de retail online, cât și pe cei care sugerează o potențială viitoare creștere.

 

Studiul are ca scop să-i ajute pe comercianți să-și construiască strategii globale de succes în retailul online și să identifice oportunități de investiții pe viitor.

 

Pe primul loc în clasamentul realizat de AT Kearney se situează China, cu cea mai bună acoperire a pieței prin comerțul online și, totodată, cu cel mai mare potențial de creștere în viitor. În urma analizei mai multor factori, China a obținut un scor de atractivitate a pieței de 84.

 

Un potențial de creștere similar Chinei îl are doar Venezuela, situată însă pe poziția 23, cu un scor al atractivității de 39,3, din cauza unei note mici obținute la capitolul dimensiunii actuale a pieței de e-commerce.

 

Toate statele membre G8, – Japonia, SUA, Marea Britanie, Germania, Franța, Canada, Rusia și Italia -, se regăsesc printre primele 15 țări cu cele mai profitabile și promițătoare piețe de comerț online. Japonia ocupă chiar poziția a doua, cu o piață foarte bine dezvoltată cu o infrastructură foarte bună, care are însă un potențial mai redus de creștere, motiv pentru care a obținut un scor al atractivității de 83,3. Statele Unite, cu un scor de 82,8, s-a plasat pe locul trei, având o piață dezvoltată, cu așteptări de creștere ceva mai mari decât în cazul Japoniei, însă cu o notă mai mică pentru comportamentul consumatorilor.

 

Pozițiile a patra și a cincea sunt ocupate de Marea Britanie (scor al atractivității de 75,7) și, respectiv, Coreea de Sud (scor de 72,2).

 

Alte piețe cu un potențial de creștere destul de bun sunt Slovacia, Brazilia și Italia. Note foarte bune la capitolul dimensiunea pieței actuale de e-commerce au luat China, Japonia, SUA, Marea Britanie, Germania, Franța și Coreea de Sud. În ceea ce privește infrastructura pentru această activitate, cel mai bine stau Hong Kong-ul, Singapore, SUA, Coreea de Sud, Australia, Marea Britanie și Emiratele Arabe Unite. La capitolul comportamentul consumatorilor, sunt campioane țări precum Japonia, Coreea de Sud, Hong Kong, Noua Zeelandă și Australia.

 

 

 

Ultimele Articole