Preferinţe la cumpărarea unui autoturism: mai este dieselul la putere?

În anul 2007 când în România se vindeau cele mai multe autoturisme noi, conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA),  opţiunea clienţilor pentru motorizări diesel se cifra la 48.1%. Astfel, din cele 366.819 unităţi vândute pe piaţa locală, 137.978 de autoturisme aveau motoare diesel.

Din cele 324.080 autoturisme noi vândute pe piaţa locală în 2008 mai mult de 38 procente erau echipate cu motoare diesel. Mai exact 103.232 de români îşi cumpăraseră un autoturism cu motorizare diesel.

O medie cuprinsă între 30 şi 40% a cumpărătorilor de diesel

În 2009 piaţa era deja în scădere cu doar 147.962 autoturisme noi vândute, dintre acestea motorizările diesel având o pondere de 32.4% cu 42.129 unităţi comercializate.

Primele cinci luni din 2010 arată o scădere drastică la capitolul vânzări. Din cele 26.789 unităţi vândute pe piaţa locală, 12.271 autoturisme au motorizări diesel.  Cifrele reflectate în procente reprezintă 31.4% preferinţe de cumpărare pentru motorizări diesel, aproape la egalitate cu opţiunile pentru benzină de 31.0%.

Constatăm astfel că opţiunea de cumpărare a românilor în anii enumeraţi mai sus faţă de achiziţia unui autoturism cu motorizare diesel se plasează între 30 şi 48 de procente în funcţie de evoluţia pieţei.

Modelele diesel preferate de români

Din cele 1.352 unităţi Skoda Octavia vândute în România în primele cinci luni din acest an 779 autoturisme au fost cumpărate cu motoare diesel – un procent de 57.6%.

Peste 84.6% din clienţii care au achiziţionat un VW Passat în primele cinci luni din 2010 au ales motorizări diesel.

Gama Renault  Clio echipată cu motoare diesel a reprezentat 35.3 procente în opţiunea de cumpărare, iar 88.9% dintre românii care au cumpărat un Peugeot 308 l-au comandat cu un motor diesel.

Merită diferenţa de preţ?

Un autoturism echipat cu un motor diesel este mai scump decât unul pe benzină. Dacă luăm exemplul Skoda Octavia diferenţa de preţ a versiunilor de bază între diesel şi benzină 2299 euro la preţul fără TVA.

Dacă într-un an nu se parcurg cel puţin 30.000 km, investiţia într-un motor diesel poate să nu fie oportună dacă ţinem cont şi de faptul că o revizie este mai scumpă decât la o motorizare pe benzină.

Cei mai mulţi clienţi nu ţin cont de calculele specializate şi se reportează la cifrele afişate de computerul de bord la consumul instat sau la cel mediu – iar aici motoarele diesel nu pot fi învinse de cele pe benzină.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed