Premierul Victor Ponta analizează soluţiile viabile de trafic în zona Agigea

Prim-ministrul Victor Ponta a făcut vineri la prânz o vizită pe şantierul noului pod rutier construit de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa la Ecluza Agigea pentru a se informa despre termenul real de punere în funcţiune a investiţiei, în condiţiile în care vechiul pod urmează a fi închis pentru reparaţii.

Reprezentanţii constructorului, compania Apolodor, l-au informat pe premier că noul pod rutier ce traversează Canalul Dunăre Marea Neagră şi leagă zonele de nord şi sud ale Portului Constanţa cu Autostrada Soarelui, va putea fi terminat cel mai devreme la sfârşitul lunii mai 2014, dar pentru că debuşează întregul trafic auto în incinta Portului Constanţa Sud-Agigea, nu va putea fi o soluţie de preluare a traficului de pe podul rutier vechi ce traversează Canalul la Agigea, care urmează a fi închis pentru reparaţii capitale.

 

 

Pe de altă parte, noul director general al CNAPM, Valeriu Ionescu, a oferit soluţia utilizării unui segment de drum tehnologic lung de 3 km, de-a lungul Canalului, aflat în proprietatea comunei Agigea, pentru a prelua traficul de pe noul pod şi al scoate în DN 39.

 

 

Premierul Ponta a spus că agreează această soluţie, cu condiţia ca lucrările la noul pod să fie terminate la timp. „Dacă este atât de scurt putem prelua drumul respectiv la CNADNR şi să-l amenajăm cât mai repede ca o soluţie tranzitorie. Dar cine ne garantează că se termină lucrările de construcţie la noul pod, la timp?”, a spus primul ministru.

 

 

Ulterior, el s-a deplasat la podul vechi de la Agigea unde reprezentanţii CNADNR – administratorul podului şi ai firmei care execută reparaţiile, Bilfinger Berger Baugesellschaft, l-au informat cp opţiunea închiderii totale a traficului rutier este singura soluţie în prezent dat fiind gradul de uzură al hobanelor ce susţin podul, dar şi pentru efectuarea în siguranţă a înlocuirii cablurilor centrale de susţinere.

 

 

Primarul Constanţei Radu Mazăre s-a arătat contrariat de soluţia oferită de constructor şi de administratorul podului, el reproşându-le acestora că ar fi putut să interzică, pe timpul verii, traficul greu peste pod şi astfel nu s-ar fi ajuns să fie invocată uzura la maxim a cablurilor de susţinere.

 

 

Delegaţia condusă de Victor Ponta a plecat la sediul prefecturii, unde face în prezent o analiză a opţiunilor de menţinere în siguranţă a podului şi de continuare a lucrărilor de reparaţii

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed