Prima ediţie a „Bucharest Classic Car Show” a debutat la World Trade Plaza

0

Bucharest Classic Car Show. Opel 111 ani

Publicul este invitat la primul salon auto de epocă pentru a se bucura de un regal al automobilismului, ce reuneşte numeroase mărci auto şi elemente legate de istoria automobilului. Salonul are loc la World Trade Plaza, în perioada 10 – 13 iunie, între orele 10.00 – 18.00. Intrarea este liberă.

Unul dintre elementele istorice de atracţie este documentul care atestă angajarea lui Aurel Vlaicu la fabrica Opel din Rüsselsheim. Momentul s-a petrecut în 1908, dupa ce şi-a finalizat studiile tehnice la Budapesta şi Munchen. Documentul care atestă angajarea aparţine Muzeului Aviaţiei din Bucureşti şi este expus în spaţiul destinat aviatorului român.

Opel, 111 ani de istorie auto. Exponatele

Prima ediţie a unui salon al automobilelor de epocă organizat în România găzduieşte modelele oltimer Opel P4 din 1936, Opel Kadett din 1938, Opel Super Six din 1938, Opel Rekord Olympia din 1956, Opel Kadett din 1964, Opel Rekord 1700 din 1968, Opel Commodore din 1968, Opel Rekord 1700 din 1969.

Două modele Opel Rekord 1900, ambele din 1968, vor demonstra în oglindă ce înseamnă trecerea timpului, pentru că numai unul dintre ele a fost restaurat.

În 1935, Opel lansează un autovehicul compact la un preţ imbatabil: modelul P4, prezent în cadrul salonului cu o variantă produsă un an mai târziu. Tot în 1935 apare prima generaţie Opel Olympia, primul autovehicul german de serie cu cadru şi caroserie integrale din oţel. Avantaje: greutate scăzută, siguranţă pasivă mai mare şi coeficient aerodinamic îmbunătăţit. În acelaşi timp, este introdus un nou proces de producţie dezvoltat şi patentat de inginerii de la Rüsselsheim: aşa-numita „cununie” care combină caroseria prefabricată cu şasiul şi ansamblurile mecanice. Opel devine în 1935 primul producător de autovehicule german care construieşte peste 100.000 de unităţi pe an.

1936 este încă un an important: este lansat elegantul şi puternicul Opel Super Six. Modelul este chiar imaginea “Bucharest Classic Car Show. Opel 111 ani”, iar automobilul expus a fost produs în 1938. În 1936, compania este cel mai mare producător şi exportator de automobile din Europa, cu o producţie anuală de 120.293 de unităţi.

În 1945, toate instalaţiile de producţie a modelului Kadett lansat în 1936 sunt demontate şi trimise în Uniunea Sovietică drept compensaţii, iar în 1962 Opel inaugurează la Bochum o fabrică pentru producţia noului Opel Kadett. Patru ani mai târziu, autovehiculul Kadett cu numărul 1.000.000 părăseşte linia de asamblare. Până în 1973, Kadett seria B ajunge cel mai de succes model Opel, fiind comercializat în peste 2,6 milioane de unităţi.

La salonul auto de epocă sunt expuse două modele Kadett, primul dinainte de război, celălalt produs după, în 1964. Kadett este precursorul modelului Astra, ajuns în 2010 la cea de-a zecea generaţie şi alături de care a construit clasa compactă a Opel timp de peste 70 de ani.

Modelul Opel Olympia Rekord expus este produs în 1956, la 3 ani după lansarea modelului. Este primul Opel cu caroserie lată sau ponton şi legendara grilă „gură de rechin” şi a fost prezentat la Salonul Auto Internaţional de la Frankfurt 1953. În acelaşi an este lansat pe piaţă primul Opel caravan. Producţia anuală a companiei depăşeşte încă o dată 100.000 de unităţi.

Opel Rekord A este lansat în 1963, iar Rekord B cu o nouă generaţie de motoare doi ani mai târziu. Rekord C intră în producţie în 1966. În 1971, autovehiculul Opel cu numărul 10.000.000 iese de pe linia de asamblare a fabricii din Rüsselsheim şi, în acelaşi an, modelul Rekord D intră în procesul de producţie tot la Rüsselsheim.